بیوگرافی مگ رایان

بیوگرافی مگ رایان

بیوگرافی مگ رایان

اگر چه او خودش را به عنوان یک بازیگر دراماتیک ثابت کرده است ، اما عملا نقش های اثر گذار خود را در قالبهای کمدی رمانتیک سالهای 80 تا 90 ارائه داده است و در این راه از موهای بلوند و چشمان آبی و لبخندهای خاص خود کمک فراوانی گرفته است

 

او کارش را با تلویزیون آغاز کرد اما با پرفرمانس عالی اش در کمدی موفق 1989 وقتی هری سالی را ملاقات کرد به محبوبیت می رسد .

مگ دختر یک مدیر بازیگریابی بود که در نوامبر 1961 در فیر فیلد کانکتی کات متولد و در نیویورک بزرگ شد دانش آموخته رشته روزنامه نگاری از دانشگاه نیویورک است

 

و برای تامین هزینه کلاسهای شبانه خود به بازیگری تغییر رشته داد تا بتواند پولی به دست بیاورد پس به کمک مادرش نقش کوتاه در سریالهای تلویزیونی به دست آورد و بعد از آن در اولین فیلم سینمایی خود را با نام ثروتمند و مشهور بازی کرد

 

در این ساخته 1981 که آخریت اثر جورج کیوکرکارگردان بود ،رایان نقش دختر کندیس برگن را ایفا کرد و آنقدر خوب ظاهر شد که کارگردان مدعی شد می تواند نقش طولانی تری را با خیالی راحت به او بسپارد.

یک اتفاق و یک شانس او را به بازی در درام آنگونه که دنیا می چرخد کشاند که دو سال یعنی 1982 تا 1984 ادامه پیدا کرد و مگ رایان چهره و نام خودش را جا انداخت .

 

پس از بازی در امیتی ویل به نقش همسر گوسی «آنتوتی ادوارز»در تاپ گان 1986 ایفای نقش می کند و اگر چه نقشش بسیار کوتاه بود ،اما موفقیت سراسری فیلم این امکان را برای به وجود می آورد تا پیشنهادات به سویش سرازیر شود. درادامه همان سال در فضای درون بازی کرد یک کمدی که در آن نقش نامزد دیس کواید را ایفا می کرد .

اما این رابطه عاشقانه در خارج از عالم سینما به واقعیت پیوسته بود و آن دومین بازی در (D.O.A) در سال 1991 ازداج می کنند در 1989 رایان نقش ماندگار سلی آلبرت را در کمدی رمانتیک وقتی هری سالی را ملاقات کرد ایفا می کند ، فیلم ساخته راب راینر بود و به موفقیت عظیمی دست پیدا کرد .

 

در ادمه همین سال ،مقابل تام هنکس فیلم De versus Valcano را بازی می کند و گرچه فیلم موفقیت تجاری و نقدهای مثبت فراوانی به دست می آورد اما ثابت می کند که این اصلا همکاری متقابل رایان و هنکس است که در سینما خوب جواب می دهد.

پیش از آنکه رایان دوباره در کاری با هنکس ظاهر شود در یک درام ضعیف به نقش همسر موزیسین جیم موریسون که به اعتیاد دچار شده در فیلم Thedors ساخته الیور استون بازی می کند و به خاطر این پرفرمانس خود نقدهای مثبتی را نصیب می برد و نشان می دهد که می تواند نقش هایی به دور از فضای کمدی را هم ایفا کند.

 

او این تجربه را در کار سیاه گوشت و استخوان (93) نیز تکرار کرو و به خاطرش توانست مورد تحسین واقع شود، اگر چه حضورش مقابل شوهرش کواید در این فیلم به مذاق تماشاگران خوش نیامد.

 

همان سال رایان دوباره به فضای کمدی رمانتیک بازگشت و مقابل تام هنکس در تجربه مشترک دیگری به نام بی خوابی در سیاتل بازی کرد.

 

برای این نقش نامزد دریافت جایزه گلدن کلوب و پس از آن در کمدی رمانتیک دیگری به نام آی کیو ظاهر شد . سال 94 همراه بود با نقش های کمدی رمانتیک بیشتری ، او آن سال در بازگرداندن به نقش همسررابرت داونی جونیور ایفای نقش می کند و همزمان بازی دروقتی مردی ،زنی را دوست دارد نیز می پذیرد.

 

که در آن نقش یک الکلی را ایفا می کرد. او در چرخش اساسی در 1996 به نقش یک ارتشی در زیر آتش بازی می کند که آن نیز با استقبال روبرو می شود .

 

رایان سال 98 دوباره مقابل تام هنکس قرار گرفته و به بازی در تو نامه دادی می پردازد.فیلم یک کمدی رمانتیک دیگر بود که رایان را به حیطه موفقیت آمیز گذشته باز می گرداند و هم منتقدین و هم تماشاگران آن را می پسندند.

 

همان سال نقشس بسیار موفق را مقابل نیکلاس کیج در درام شهر فرشتگان ایفا می کند ولی هر چقدر این کار به دل تماشاگران می نشیند نقش بعدی او در قاراشمیش به عنوان یک رقصنده تحسینی بر نمی انگیزد. سال 2000 با بازگشت رایان به عرصه کمدی همراه بود که همراه با لیزا کارو دایان کیتون در hanging up آن را به نمایش می گذارد و همچنین تریلر روح گمشده را نیز بازی می کند.

 

از طرف دیگر زندگی خصوصی او دچار اختلال می شود و شائعه ازدواجش با راسل کرو که با هم در اثبات زندگی بازی داشتند قوت می گیرد. رایان و همسرش اقدام به طلاق می کنند .

 

جالب آنکه در آن فیلم رایان قصد دارد تا به کمک راسل کرو به نجات همسرش بر بیاید و لی در زندگی واقعی چنین نمی شود.سال 2001 رایان برای مدتی کوتاه از آثار پر هزینه دوری می کند و به پروژه کم سر و صدای به نام در طبیعت و حوش نیلی های سفید تایلند که یک مستند جانوری بود حضور می یابد.

 

اما این بازی سکوت دیری نمی یابد و او با کمدی رمانتیک کیت و دلئوپولد همراه با هیوجکمن بازی می کند.

در سال 2002 به همراه تیمی از بزرگانی چون وپی گلدربرگ ،دایان لین،و تری گار و هالی هانتر در جستجوی دبرا ویگز را بازی کرده و توسط روزانا آرکوئت کارگردانی شده بود. پس از مدتی کنارگیری از سینما در لبه به صحنه باز می گردد.

 

تریلری که در جشنواره فیلم تورنتو مورد تحسین واقع می شود. از آخرین کارهای او می توان به جکی کالین اشاره کرد که یک زن میشیگانی است که مدیر موفق بوکس می شود. فیلم برداشتی از یک ماجرای واقعی است.

جدیدترین مطالب سایت