مروری بر بیوگرافی جواد نکونام

مروری بر بیوگرافی جواد نکونام

بیوگرافی جواد نکونام

 

نام: جواد

نام خانوادگی: نکونام

تاریخ تولد: ۱۳۵۹/۷/۱۶

محل تولد: شهرری

پست بازی: هافبک

قد: ۱۸۶

شماره پیراهن: ۶

 

مروری بر بیوگرافی جواد نکونام

 

جواد نکونام متولد شهرری است. سه برادر دارد و فرزند دوم خانواده می باشد.پدرش بازنشسته نیروی هوائی است و در رده نونهالان مربیگری نیز می کند.نکونام بازی فوتبال را از تیمهای جوانان نفت تهران و پاس تهران آغاز کرد.

 

در سال ۱۳۷۷ به تیم پاس تهران پیوست و با بازی‌های درخشانش در دو فصل نخست حضورش در پاس، در ۲۲ دی ماه ۱۳۷۹ و در حالی که تنها ۱۹ سال سن داشت به تیم ملی دعوت شد. اولین بازی ملی نکونام دیداری دوستانه برابر اکوادور بود.بعد از دعوت به تیم ملی بود که نکونام به چهره ای شناخته شده در فوتبال ایران تبدیل شد.

مروری بر بیوگرافی جواد نکونام

 

مدت ۷ فصل برای پاس تهران بازی کرد و به کاپیتانی این تیم رسیده بود.نکونام در آخرین بازی که با پیراهن پاس بازی کرد در مقابل  پرسپولیس در لیگ برتر بود که  از داور کارت قرمز دریافت کرد.پس از این بازی نکونام به باشگاه الوحده امارات پیوست. در اواسط فصل لیگ امارات از این تیم جدا شد و به دیگر تیم اماراتی یعنی الشارجه رفت.پس از جام جهانی ۲۰۰۶ بود که نکونام با تیم اوساسونا قراردادی دو ساله بست و به این تیم اسپانیایی ملحق شد.

 

نکونام پس از پیوستن به اوساسونا نام خود را به عنوان اولین لژیونر ایرانی که به لالیگا (لیگ اسپانیا) رفته ثبت کرد.

 

در اولین فصل حضورش در اوساسونا توانست به عنوان بازیکن ثابت ترکیب اوساسونا تبدیل شود و با گل طلایی که در جام یوفا مقابل تیم بوردو فرانسه به ثمر رساند محبوبیت خود را نزد هواداران تیم بالا برد.

 

بازیهای خوب و درخشش نکونام در اوساسونا باعث شد تا مدیران این تیم به فکر جذب بازیکنی دیگر از فوتبال ایران بیافتند و مسعود شجاعی را نیز به این تیم اضافه کردند.

جواد نکونام پس از شش سال بازی در لیگ اسپانیا به ایران بازگشت و در تیرماه سال ۱۳۹۱ با باشگاه استقلال به توافق رسید و به این تیم تهرانی پیوست.

 

مروری بر بیوگرافی جواد نکونام

باشگاهی

۱۳۸۴-۱۳۷۷     پاس تهران                ۱۸۷ بازی      ۴۲ گل

۱۳۸۵-۱۳۸۴     الوحده امارات             ۱۱ بازی        ۳ گل

۱۳۸۵             الشارجه امارات          ۱۱ بازی        ۵ گل

۱۳۹۱-۱۳۸۵     اوساسونا اسپانیا        ۱۴۹ بازی     ۲۴ گل

۱۳۹۱             استقلال تهران           ۱۶ بازی        ۱ گل

 

تیم ملی

از سال ۱۳۷۹ تا کنون    ۱۳۱ بازی         ۳۱ گل

 

آخرین افتخار

قهرمانی با پیرهن استقلال در سال ۱۳۹۲

 

جدیدترین مطالب سایت