زندگینامه جان جانسون

زندگینامه جان جانسون
در قسمت زندگینامه بزرگان شما را با افراد مشهور تاریخ آشنا خواهیم کرد.
 
به گزارش تالاب مجله ابونی در سال 1985 چهلمین سالگرد خود را جشن گرفت. قسمت اعظم موفقیت آن به تلاش بنیانگذار آن، جان جانسون نسبت داده می شود. جانسون در شهر آركانسو در خانواده ای فقیر به دنیا آمد. او و مادرش بعد از مرگ پدرش در اتفاق بدی كه در یك كارخانه چوب بری رخ داد، راهی شیكا گو شدند.
 
او هنگام تحصیل در دانشگاه و كار برای یك شركت بیمه به عنوان میراستار اعلامیه های شركت، به كار روزنامه نگاری علاقه پیدا كرد. زمانیكه او هنوز برای آن شركت بیمه كار می كرد، ایده تأسیس یك روزنامه به نام دایجسب به سبك گفتار سیاهها به ذهنش رسید. او احساس كرد كه اغلب انتشاراتی كه توسط سفید پوست ها اداره می شود ، تصویر منصفانه ای از یك فرد متشخص سیاه پوست ارائه نمی دهد.
 
جانسون متقاعد شد كه عقیده عالی می باشد، اما از لحاظ مالی امكان اجرای آن طرح وجود نداشت. او نهایتاً مجبور شد تابرای به دست آوردن 500 دلار، اسباب و اثاثه مادرش را گرو بگذارد. با آن پول او توانست در سال 1942 نگرو دایجست را پایه گذاری نماید. در آن زمان ا. 24 ساله بود.
 
نوآوری و روح كارآفرینی جانسون از طریق به كار گیری استراتژی اداره نگرو دایجست به وسیله توزیع كنندگان آن عیان شد. او و دوستانش به تمام دكه های روزنامه فروشی مراجعه كردند و تقاضای مجله نگرو دایجست كردند. بعد از تقاضای كافی، عاملان فروش در دكه های روزنامه فروشی به توزیع كنندگان مراجعه كردند و خواستار آن مجله شدند.
 
 
در مورد دیگر، زمانیكه آگهی دهندگان سفید پوست از دادن آگهی های خود به آن مجله امتناع كردند، او در مورد سرگرمی ها و خواندنی های مورد علاقه مارشال فیلد خرده فروش شیكاگویی مطالعه كرد و سپس با او قرار ملاقاتی گذاشت. در این ملاقات او علائق فیلد را مورد بحث قرارداد و سپس او را متقاعد كرد كه هم به او آگهی بدهد و هم دیگران را برای دادن آگهی به او متقاعد نماید.
 
او در سال 1945 بر مبنای موفقیت نگرودایجست مجله ابونی را تأسیس كردو او مجله لایف را الگوی خود ساخت و تماماً داستانهای موفقیت آمیز را چاپ می كرد. جانسون توضیح داد كه : مجله ما همیشه بیانگر موفقیت و دستیابی به اهداف بوده است ما طی سالها تلاش همه چیز را دوباره تعریف كردیم. زمانیكه ما كارمان را شروع كردیم موفقیت در چیزهای همچون داشتن یك ماشین بزرگ و خانه های مجلل و…خلاصه می شد.
 
 
اكنون ممكن است موفقیت در پروش یك خانواده، فائق آمدن بر عقب افتادگی نژادی یا فرستادن فرزندان خود به دانشگاه معنا یابد. هدف ما تأكید شدید بر جنبه های مثبت مسائل می باشد.
 
امروزه، ابونی بیش از یك میلیون تیراژ دارد و پایه انتشارات جانسون می باشد كه شامل مجلات دیگری به نامهای جت، باك استارز، ابونی، جی آر و یك ایستگاه رادیویی مختص سیاه پوستان در شیكاگو می باشد. جانسون شعبه هایی نیز در دیگر مناطق دارد.
 
 
یكی از شعبه های پر سود، شعبه ای می باشد كه لوازم آرایش تبلیغ می كند، این شعبه كه فشن فر نام دارد، در مقابل شركت های بزرگ تبلیغ لوازم آرایشی كه تلاش می كنند با پی بردن به مرز موفقیت جانسون بازار او به دست بیاوردند، رقابت می كند.
 
 
مطالب مرتبط:
جدیدترین مطالب سایت