معرفی سری های جدید گوشی های هوشمند

مجموعه : موبایل
معرفی سری های جدید گوشی های هوشمند

معرفی سری های جدید گوشی های هوشمند 

 

در دنیای گوشی های هوشمند همیشه باید بدانیم که این دنیا روز به روز بهتر و بدتر و دائو در حال تغیر است در ادامه با معرفی سری های جدید گوشی های هوشمند سایت تالاب را دنبال کنید.

 

شما را آشنا می کنیم با آخرین تکنولوژی های روز گوشی های هوشمند در سراسر جهان که از شرکت های بزرگ ارائه سده اند. کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress) امسال هم طبق معمول هر سال قرار است در بارسلونای اسپانیا برگزار شود.این نمایشگاه که به MWC معروف است به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت موبایل دنیا از تاریخ ۲۷ فوریه تا دوم مارس میزبان تولیدکنندگان موبایل، محتوا و نرم‌افزار و مدیران اپراتورهای تلفن همراه است.

 

کنگره جهانی موبایل از سال ۲۰۰۹ کار خود را آغاز کرده و فوریه هر سال برگزار می‌شود. مهم‌ترین موضوعی که در این نمایشگاه همه دوستداران تکنولوژی به آن علاقه‌مند هستند معرفی تلفن‌های هوشمندی است که از سوی کمپانی‌های متعدد تولیدکننده موبایل معرفی می‌شود. امسال نیز بیشتر شرکت‌های تولیدکننده موبایل درصدد رونمایی از محصول یا محصولاتشان هستند

 

و حالا که حدود 10 روز به برگزاری این همایش مانده است بر آن شدیم تا به بررسی برخی از مهم‌ترین محصولاتی بپردازیم که قرار است در MWC 2017 رونمایی و معرفی شود.

 

نوکیا

بهتر است پیش از همه به سراغ نوکیا برویم که تقریبا همه کسانی که ظهور موبایل در ایران را به یاد دارند این را هم یادشان است که در آن زمان موبایل با برند نوکیا شناخته شد و اغلب افرادی که تلفن همراه داشتند از مدل‌های این برند استفاده می‌کردند. مدل 3310 را که همه ما کمابیش می‌شناسیم و اگر هم نداشتیم

 

بی‌شک در دست اطرافیانمان دیده‌ و تعریف و تمجیدهایش را شنیده‌ایم. این تلفن همراه در اوایل ۲۰۰۰ میلادی روانه بازار شد و فروش جالب توجهی هم داشت. از مهم‌ترین قابلیت‌های آن هم امکان بازی معروف مار (Snake) به حساب می‌آمد که همه را شیفته خود کرده بود. یکی دیگر از مزیت‌های ۳۳۱۰ این بود که آنتن گوشی مانند بقیه موبایل‌های بازار بیرون نزده بود و در داخل دستگاه کار شده بود؛ مزیتی که حالا دیگر برای ما به اصلی تبدیل شده که کسی به آن فکر نمی‌کند.

 

حالا تولیدکنندگان نوکیا ۳۳۱۰ به این نتیجه رسیده‌اند که گذری به گذشته بزنند و خاطرات را زنده کنند. قرار است نوکیا ۳۳۱۰ به شکل مدرن در کنگره موبایل امسال رونمایی شود. هنوز اطلاعاتی از این نسخه مدرن ۳۳۱۰ فاش نشده ولی هرچه هست بی‌شک باید برای نسلی که دوره امپراتوری این گوشی را دیده‌اند جذاب باشد.

 

این گوشی با اینکه نسخه مدرن است ولی هوشمند نیست و ۶۰ یورو قیمت دارد. البته قرار است فنلاندی‌ها دو موبایل دیگر را هم در این همایش معرفی کنند؛ نوکیا ۵ و نوکیا ۳. نوکیا ۵ یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش 2/5 اینچی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و نوکیا ۳ هم یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود

 

که اطلاعات سخت‌افزاری آن هنوز در دست نیست. هردوی این گوشی‌ها مجهز به پلت‌فرم اندروید هستند و قیمت‌های آنها به ترتیب ۲۰۰ و ۱۵۰ یورو است.

 

سامسونگ

کمپانی سامسونگ سال گذشته را به‌سختی گذرانده و با مشکلات مربوط به آتش‌گرفتن گلکسی نوت‌۷ دست به گریبان بوده است. با این حال کمر خم نکرده و در تلاش است محبوبیتی را که در این سال‌ها به‌دست آورده از دست ندهد. این کمپانی برای جبران مشکلات Note 7 در پی عرضه پرچمدار جدیدش با نام گلکسی اس ۸ است

 

که نخستین تلفن هوشمند با اسنپ‌دراگون ۸۳۵ محسوب می‌شود. با این حال این دستگاه قرار نیست در کنگره جهانی موبایل رونمایی شود و سامسونگ در این همایش به نمایش یک ویدئوی یک‌دقیقه‌ای از گلکسی S8 اکتفا کرده است. این پرچمدار بیست‌ونهم مارس رونمایی و از ۲۱ آوریل روانه بازار می‌شود. بر اساس اعلام قبلی،

 

رویداد رسمی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ روز ۲۶ فوریه برگزار می‌شود و قرار است در این مراسم از گلکسی تب اس 3 رونمایی شود. البته اخبار و شایعاتی هم مبنی بر رونمایی از یک گوشی تاشو در این کنگره و البته طی مراسمی خصوصی شنیده می‌شود که سامسونگ تاکنون آن را تایید یا رد نکرده است.

 

سونی

کمپانی سونی حدود یک ماه پیش اعلام کرد که در 27 فوریه سال جاری میلادی ساعت 8:30 صبح به وقت محلی کنفرانس خود را برگزار می‌کند. بنا بر شایعات منتشرشده، سونی قرار است چهار موبایل میان‌رده در کنفرانس خود معرفی کند که به این ترتیب هستند: بلنک برایت(BlankBright) با 5/5 اینچ و وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل، کِیاکی(Keyaki) با صفحه نمایش 2/5 اینچی و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل، هینوکی (Hinoki)

 

با صفحه‌نمایش 5 اینچی و وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و مینئو (Mineo) که هنوز اطلاعاتی از مشخصات این گوشی منتشر نشده است.  البته پرچمدار سونی با اسنپ‌دراگون ۸۳۵ هم در راه است که ظاهرا پشت درهای کنگره رونمایی می‌شود که علت آن هم حضور چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است.

 

سامسونگ که ساخت این تراشه‌ها را بر عهده گرفته است می‌خواهد اولین تلفن هوشمند مجهز به این چیپست پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی S8 باشد. بنابراین به احتمال زیاد معرفی پرچمدار سونی به بیست‌وهفتم فوریه نمی‌رسد. این پرچمدار که «یوشینو» نام دارد به صفحه‌نمایش 4K و 5/5 اینچی مجهز است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که این دستگاه از سنسور دوربین IMX400 سونی بهره ببرد.

 

ال‌جی

حدود یک ماه پیش، کمپانی ال‌جی دعوت‌نامه‌اش برای کنگره موبایل ۲۰۱۷ را منتشر کرد. این شرکت قرار است مراسم خود را در تاریخ 26 فوریه برپا کند و در آن به معرفی آخرین پرچمدارش یعنی G6 بپردازد. بر اساس تصاویر رندری که از این تلفن هوشمند منتشر شده به نظر می‌رسد G6 از یک فریم فلزی با لبه‌های تراش‌خورده بهره می‌برد.

 

تصاویر همچنین نشان می‌دهد که گوشه‌های نمایشگر G6 گرد است. نمایشگر این گوشی 7/5 اینچ است که کمی بزرگ به نظر می‌رسد ولی ظاهرا ال‌جی حاشیه‌ها را کم کرده و به حداقل ممکن رسانده است. این گوشی برخلاف نسخه‌ پیشین خود یعنی G5 ماژولار نیست و حتی باتری آن هم قابل تعویض نیست. همچنین تیزرهایی که اخیرا از این تلفن هوشمند منتشر شده به وجود دستیار صوتی و تجهیز پرچمدار آینده این شرکت به آن اشاره دارد.

 

موتورولا

کمپانی موتورولا که زیر پرچم لنوو فعالیت می‌کند حدود یک ماه پیش حضورش در همایش جهانی موبایل را تایید و اعلام کرد که مراسم ویژه خود را در ۲۶ فوریه برگزار می‌کند. در این مراسم قرار است از دو گوشی با عنوان‌های Moto G5 Plus و Moto G5 رونمایی کند. موتو جی۵ پلاس از صفحه‌نمایش 5/5 اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰بهره می‌برد.

 

پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵، رم ۴ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی از ویژگی‌های این تلفن هوشمند است که قرار است به همراه باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپری عرضه شود. مجهزبودن به پورت 5/3 میلی‌متری و همچنین اندروید نوگت دو نکته مهم درباره این گوشی به شمار می‌رود.

 

بلک‌بری

اگر از طرفداران برند بلک‌بری باشید و اخبار آن را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که این کمپانی در گذشته سیستم‌عامل خودش را داشت که با استقبال چندانی مواجه نشد. به این ترتیب بلک‌بری تصمیم گرفت تلفن‌های هوشمندش را با پلت‌فرم اندروید عرضه کند که ظاهرا تصمیم درستی هم بوده و فروش تلفن‌های هوشمند این برند را بالا برده است.

 

این کمپانی اخیرا و درحالی که کمتر از یک ماه به آغاز نمایشگاه جهانی موبایل مانده بود دعوت‌نامه‌اش را برای معرفی تلفن هوشمندش با عنوان «مرکوری» منتشر کرد.در این دعوت‌نامه تصویری از BlackBerry Mercury درج شده که کیبورد QWERTY دارد. البته بلک‌بری در نمایشگاه CES 2017 نیز از یک گوشی با عنوان مرکوری رونمایی کرد

 

که احتمال می‌رود این نسخه‌ بهبودیافته‌ آن باشد. این موبایل صفحه‌نمایشی 5/4 اینچی با رزولوشن ۱۶۲۰ در ۱۰۸۰ دارد. سنسور اثر انگشت، رم ۴ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و مجهزبودن به اندروید نوگت برخی ویژگی‌های این محصول بلک‌بری به شمار می‌روند. نکته دیگر درباره دوربین این گوشی این است که طبق شایعات، مرکوری از لنزهایی مشابه گوشی‌های پیکسل در دوربین پشتی بهره می‌برد.

 

درواقع لنز به کار گرفته‌شده برای دوربین پشتی این گوشی از نوع Sony IMX378 خواهد بود که بر این اساس می‌توان با استفاده از این گوشی به ضبط ویدئوهای 4K پرداخت.

 

آلکاتل

به گزارش تالاب حالا که ال‌جی نظر خود را درباره تولید گوشی هوشمند ماژولار تغییر داده، آلکاتل ظاهرا این رویه را در پیش گرفته و می‌خواهد امسال با یک موبایل ماژولار در MWC حضور پیدا کند. البته این تنها محصول آلکاتل در این کنگره نخواهد بود و چهار تلفن هوشمند دیگر نیز معرفی خواهند شد که اطلاعاتی از آنها منتشر نشده است.  در تلفنی که طراحی ماژولار دارد قسمت‌های پشتی قابل تعویض است که کاربردهای متنوعی به گوشی اضافه می‌کنند

 

یکی از این ماژول‌ها یک پنل ال‌ای‌دی با رنگ‌های متفاوت است که هنگام پخش موسیقی، رقص نور انجام می‌دهد. قیمت ۳۵۰ دلاری این گوشی نشان از میان‌رده بودنش دارد و با توجه به اینکه ماژولار است می‌توان استقبال و فروش بالایی را برایش در نظر گرفت. لنز ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش دوگانه برای دوربین پشتی و پردازنده‌ ۸ هسته‌ای مدیاتک برخی از ویژگی‌های این گوشی هوشمند ماژولار محسوب می‌شود که تاکنون فاش شده است.

 

 

جدیدترین مطالب سایت