مونوپاد خوب چه ویژگی دارد؟

مجموعه : موبایل
مونوپاد خوب چه ویژگی دارد؟

دانسته های ویژگی مونوپاد خوب

 

با داشتن اطلاعات در مورد مونوپاد خوب می توانید بهترین را بخرید و استفاده کنید.

 

هنگام خرید مونوپاد به میزان وزن آن دقت کنید

 

به گزارش تالاب:این روزها واژه مونوپاد را زیاد می شنویم، و بسیاری از مردم به دنبال خرید یک مونوپاد خوب هستند، ولی مونوپاد چیست و به چه  دردی می خورد؟ اگر به دنبال خرید یک مونوپاد خوب هستید پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید.

 

حتما نام عکس سلفی را شنیده اید و می دانید چیست، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام پر از عکسهای سلفی است که مردم از خود می گیرند و بازار رقابتی برای عکسهای سلفی بهتر بسیار داغ است، عکس سلفی هم به آن دسته از عکسهایی گفته می شود که عکاس از خودش می گیرد. یکی از وسایلی که باعث می شود شما سلفی بهتر و با کیفیت تری بگیرید مونوپاد است، مونوپاد monopod از ترکیب دو واژه ی mono به معنای خویش و pod به معنای میله درست شده است. و بعضی ها آن را به چوب خودکی یا دسته ی خودانداز معنی کرده اند.

 

مونوپاد خوب چه ویژگی دارد؟

 

مونوپاد از سه قسمت تشکیل شده است

 

گیره : برای نگهداری موبایل
شاتر بلوتوثی یا ریموت : برای گرفتن عکس
میله : برای اینکه دوربین از شما فاصله بگیرد، این میله از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود تا سبک باشد

 

_ در مونوپاد باید موبایل را داخل گیره در سر آن محکم کرد و بعد میله را در جهت دلخواه چرخاند و با شاتر بلوتوثی و یا دکمه ی شاتر بر روی دسته از خود عکس گرفت.

 

_ اندازه میله می تواند از ۵۵ سانتیمتر تا ۱۱۰ سانتی متر و شاید بیشتر هم باشد، این میله قابلیت جمع شدن را دارد و می تواند همه جا همراه شما باشد. در بعضی از مونوپادها ما دکمه ی زوم هم داریم و با این دکمه ی زوم می توانیم زاویه ی عکس خود را بزرگتر کنیم و عکس بهتری بیندازیم.

 

مونوپادها بر اساس جنس بدنه ،نوع گیره و دکمه شاتر به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

 

مونوپاد خوب چه ویژگی دارد؟

مونوپاد معمولی با شاتر دستی

 

قیمت این مونوپاد به مراتب ارزانتر از سایر مونوپادهاست، دکمه ی شاترآن با یک سیم به موبایل شما وصل می شود و از طریق فشار دکمه عکسی از شما گرفته می شود، اگر بخواهیم به یک عیب بزرگ آن اشاره کنیم می توان گفت که امکان دارد موقع عکس گرفتن دست شما بلرزد و در نتیجه عکس سلفی شما خراب بشود.

 

مونوپاد حرفه ای با شاتر بلوتوثی ( ریموت کنترل)

 

در این مونوپاد یک کنترلر بلوتوثی به همراه مونوپاد وجود دارد که در بعضی نمونه ها جدا از خود مونوپاد به فروش می رسد، برای استفاده از این مونوپاد شما ابتدا باید آن را با گوشی خود از طریق بلوتوث جفت (pair) کنید. در بعضی از مونوپادها دو یا چند دکمه دیگر برای عکاسی با آندروید یا آیفون وجود دارد. با این دسته از مونوپادها به علت داشتن این خصیصه می توان عکسهای حرفه ای تر و خلاقانه تری گرفت.

 

اگر می خواهید یک مونوپاد بخرید به میزان وزن آن دقت کنید و مطئن شوید وزن آن برای شما سنگین نباشد، قیمت های یک مونوپاد بسته به جنس و نوع آن متفاوت است ولی به طور میانگین قیمت های آن در حدود زیر می باشد:

 

مونوپاد خوب چه ویژگی دارد؟

 

و توصیه ی ما برای خرید یک مونوپاد خوب به  شما

 

اگر به دنبال مکان مناسبی برای خرید این مونوپادها هستید می توانید آن را از فروشگاه های اینترنتی یا مغازه های امکانات و تجهیزات عکاسی تهیه کنید و صددرصد به وزن آن هنگام خریداری دقت کنید و لطفا وقت گرفتن عکس سلفی تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

 

جدیدترین مطالب سایت