رفع هنگ کردن کامپیوتر

رفع هنگ کردن کامپیوتر

نحوه رفع هنگ کردن کامپیوتر

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم. این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و …

 

در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم.

 

همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید. اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود.

 

در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.

 

رفع هنگ کردن کامپیوتر

رفع هنگ کردن کامپیوتر

 

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید :

 

ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید :

 

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop

 

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید.

 

این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند.برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید.

 

این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود.

 

این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.

 

جدیدترین مطالب سایت