طرز تهیه تاس كباب

طرز تهیه تاس كباب
طرز تهیه تاس كباب
 
تاس كباب یكی از خوراك‌های خوشمزه گوشتی قدیمی است كه آن را همراه مواد و سبزیجات مختلفی درست می‌كنند.خانم‌های كدبانوی خانه نیز طی این سال‌ها بنا به سلیقه خود سبزیجات دیگری را به آن اضافه كرده‌اند كه در میان آنها به، این غذا را به یك غذای پاییزی تبدیل كرده و باعث خوش طعم شدن آن شده است. بنابراین با توجه به اینكه به از جمله میوه‌هایی است كه مدت زمان طولانی‌ای در بازار یافت نمی‌شود، از فرصت كوتاه باقی مانده استفاده كرده و خاطرات گذشته را با پختن این خوراك لذیذ زنده كنید.

 

 مواد لازم برای 4 تا 5 نفر:

ـ گوشت گوسفندی بدون استخوان، نیم كیلو
ـ پیاز، 5 عدد متوسط
ـ هویج، 5 عدد متوسط
ـ سیب‌زمینی، 2 عدد بزرگ
ـ به، 2 عدد متوسط
ـ بادمجان،2 عدد بزرگ
ـ آلو،300 گرم
ـ  گوجه‌فرنگی، یك قاشق سوپ‌خوری
ـ زردچوبه، یك قاشق چای‌خوری
ـ دارچین، یك قاشق سوپ‌خوری سرخالی
ـ روغن، 3 تا 4 قاشق سوپ‌خوری
ـ نمك و فلفل، به مقدار لازم

 

 طرز تهیه تاس كباب :

1 ـ ابتدا گوشت را پاك كرده و به صورت ورقه‌های باریك 4×2سانتی‌‌متری ببرید. پیازها را پوست‌كنده و حلقه‌حلقه كنید. این كار را در مورد هویج‌ها به صورت برش‌های اریب انجام دهید. به را نیز پس از پوست كندن به شكل هلالی ببرید. بادمجان‌ها را هم پوست كنده و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. حالا آلوها را نیز شسته و در ظرفی حاوی آب خیس كنید.

2 ـ قابلمه‌ای آماده كرده و كمی روغن در آن بریزید. سپس حلقه‌های پیاز را در 2 ردیف، كف ظرف بچینید. حالا ورقه‌های گوشت را روی پیازها قرار دهید.پس از آن مقداری آلوی خیس‌شده، چند ورق هویج، به و سپس بادمجان را به ترتیب روی هم بچینید. این كار را از ابتدا دوباره با همین مواد تكرار كنید تا مواد تمام شود. حالا حدود یك تا 2 لیوان آب در قابلمه بریزید و با در بسته روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید تا مواد كم‌كم بپزند.
نكته: حین چیدن لایه‌های مختلف سبزیجات،‌ مقداری نمك، فلفل، دارچین و زردچوبه نیز روی مواد بپاشید.
 
3 ـ از طرفی دیگر، سیب‌زمینی‌ها را پوست كنده و حلقه حلقه ببرید. سپس حلقه‌ها را با چاقو نصف كنید.هنگامی كه پخت مواد به‌خصوص گوشت داخل آن به مرحله پایانی نزدیك شد، نوبت به اضافه كردن سیب‌زمینی‌ها و رب گوجه‌فرنگی می‌رسد؛ حلقه‌های سیب‌زمینی را روی مواد بچینید و رب گوجه‌فرنگی را در آب موجود در خوراك حل كنید و بگذارید پخت خوراك تكمیل شود.
 
نكته 1: اگر سیب‌زمینی را در مرحله اول اضافه كنید تا پایان پخت غذا، سیب‌زمینی‌ها له می‌شوند.
نكته 2: این غذا به خاطر وجود آلو و به، طعم و مزه شیرینی دارد؛ بنابراین اگر به خوردن خوراكی ترش و شیرین تمایل دارید، می‌توانید همزمان با اضافه كردن نمك، فلفل و ادویه كمی هم گرد لیمو عمانی یا گرد غوره در آن بریزید.
 
 
جدیدترین مطالب سایت