نحوه تهیه پنکیک کدو

نحوه تهیه پنکیک کدو
مواد لازم برای 30 عدد پنکیک:
کدوی سبز متوسط=4 تا 5 عدد
نمک=4/3 قاشق چایخوری
تخم مرغ=4 عدد
سیر ریز خرد شده=1 عدد
آرد=4/3 پیمانه
پنیر پارمسان رنده شده=2/1 پیمانه
پیاز ریز خرد شده=1 قاشق سوپخوری
پودر فلفل سیاه=4/1 قاشق چایخوری
سس تند یا کرم ترش=در صورت تمایل
 
 نحوه تهیه پنکیک کدو

طرز تهیه پنکیک کدو :

1. کدوها را شسته، سر و ته آنها را جدا کرده و با رنده درشت، رنده کنید (باید در حدود 5 پیمانه کدوی رنده شده داشته باشید). کدوها را در یک کاسه بزرگ با نمک مخلوطکنید و سپس آنها را در یک آبکش یا الک ریز دانه قرار دهید. آبکش را درون سینک ظرفشویی قرار داده، یک ظرف سنگین و چند قوطی کنسرو را به مدت 15 دقیقه روی کدوها بگذارید تا آب آن گرفته شده و خارج شود.
 
2. تخم مرغها و سیر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید، آرد، پنیر، پیاز و فلفل را اضافه کرده و بهم بزنید تا همه مواد به یکدیگر آغشته شوند ( خمیر باید گلوله گلوله باشد). کدوی رنده شده را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن بهم بزنید تا ترکیب غلیظی به دست بیاید.
 
3. برای هر پنکیک کدوف یک قاشق سوپخوری پر از خمیر را داخل یک ماهیتابه داغ که مقدار کمی روغن در آن ریخته اید قرار داده، با پشت قاشق آنرا کمی پهن کرده و بر روی حرارت متوسط میپزیم. هر طرف پنکیک 2 تا 3 دقیقه باید بپزد، اگر رنگ آن زود طلایی شود، باید حرارت را کم کنید.
 
4. پنکیکها را میتوانید گرم و با مجموعه ای از سسهای مورد علاقه ان سرو کنید یا اینکه آنها را پس از سرد شدن، با قرار دادن کاغذ روغنی در میان هر دو پنکیک، در فریزر قرار دهید.
 
5. برای گرم کردن پنکیکها، فر را در درجه 425 فارنهایت (218 سانتیگراد) گرم کرده، پنکیکها را در یک طبقه داخل سینی فر که کف آن چرب شده باشد قرار داده و به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر گرم کنید.
 
 
جدیدترین مطالب سایت