شربت گیاهی تابستانی

شربت گیاهی تابستانی

با فرا رسیدن فصل تابستان بازار نوشیدنی‌های خنک داغ می‌شود و همه به تهیه و خرید این نوشیدنی‌ها روی می‌آورند و در این بین افرادی هستند که به دلیل اهمیت دادن به سلامت خود، نوشیدنی‌های گیاهی و خانگی را به نوشیدنی‌های صنعتی ترجیح می‌دهند.

بسیاری از این نوشابه‌های طبیعی وقتی به شیوه صحیح تهیه و مصرف می‌شود نه تنها مانند نوشابه‌های صنعتی سلامت بدن را تهدید نمی‌کند بلکه حتی خواص بسیار مفیدی دارد برای مثال برخی از آنها تقویت کننده، برخی آرام بخش و دسته ای نیز حتی تاثیر درمانی دارد.

 

طرز تهیه برخی از این نوشیدنی‌های گیاهی سالم و مفید که برای فصل گرم تابستان و پیشگیری از گرمازدگی نیز سودمند است، به شرح زیر است:

 

شربت ریحان
برای تهیه این نوشیدنی مقداری شربت آب قند رقیق را با دو فنجان برگ ریحان خرد شده مخلوط کنید، داخل ظرف درداری بریزید و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید. بعد از آن مایع را صاف کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده نوشیدن شود.

 

شربت استوقودوس
برای تهیه این نوشیدنی سه قاشق گل تازه استوقودوس را به مقداری شربت آب قند رقیق اضافه کنید و پس از یک ساعت شربت را صاف و خنک کنید. شربت استوقودوس شما برای نوشیدن آماده است.

 

شربت نعناع
شربت نعناع را نیز می‌توانید مطابق با روش تهیه شربت استوقودوس تهیه کرده و پس از خنک شدن در یخچال مصرف کنید. برای تهیه این نوشیدنی استفاده از یک فنجان برگ تازه نعناع کافی است.

 

شربت گشنیز و فلفل سبز
برای تهیه این نوشیدنی خوش طعم و خنک کننده مقداری برگ گشنیز خرد شده را به همراه دو لیوان فلفل سبز ریز شده به شربت آب قند رقیق بیفزایید. پس از یک ساعت شربت را صاف کنید و بعد از خنک شدن می‌توانید آن را مصرف کنید.

 

شربت وانیل و بابونه
یک لیوان شکر را با یک چهارم لیوان گل‌های تازه بابونه به همراه مقداری وانیل با یک لیوان آب مخلوط کنید و در حرارت متوسط بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشیدن ظرف را از روی حرارت بردارید و به مدت یک ساعت به حال خود بگذارید و سپس آن را در شیشه تمیزی بریزید و به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کنید تا پس از آن آماده مصرف شود.

 

شربت لیمو و رزماری
ترکیبی از یک لیوان شکر را با 5/1قاشق غذاخوری رزماری خرد شده ، یک عدد پوست لیموی خلال شده با مقداری دلخواه آب بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشیدن، شربت را از روی حرارت بردارید و بعد از یک ساعت که شربت به خوبی سرد شد آن را داخل یخچال قرار دهید و پس از چند روز نوشیدنی ابتکاری شما آماده مصرف خواهد بود.

 

جدیدترین مطالب سایت