نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

دلیل خوش طعم بودن غذا

برای خوش طعم و مزه شدن غذا باید این موارد را رعایت کامل نمایید.

نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

 

▪ افزودن نمک

هنگامی که صحبت از کاربرد ادویه جات به میان می آید، میزان نمک مصرفی به دلیل تأثیر خاص آن بر طعم غذا نسبت به سایر ادویه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. از این رو باید توجه داشت نمک گوشت و مرغ را قبل از کباب کردن به آنها افزوده و یا نمک ماکارونی را قبل از قرار دادن ظرف آب روی حرارت، به آن اضافه کرد. معمولاً افزودن دو قاشق غذاخوری نمک در شش لیتر آب مناسب است.

 

نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

▪ مایعات طعم دار

استفاده منحصر از آب در پخارپز کردن سبزیجات، گرم کردن غذا، تهیه سوپ و… از طعم و کیفیت غذا می کاهد. از این رو استفاده از آب گوشت، مرغ و سبزیجات برای پخت غذا و برنج طعم آنها را بهبود می بخشد.

 

نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

▪ ترشی غذا

گاهی حتی با وجود مناسب بودن سطح نمک در غذا، غذا طعم مطلوبی ندارد. باید دقت داشت که آیا میزان ترشی غذا مطلوب است یا باید با افزودن آبلیمو و یا مقداری سرکه طعم آن را بهبود بخشید. افزودن آبلیمو به غذا نه تنها طعم آن را بهتر می کند، بلکه به ایجاد تعادل دو طعم بین شیرین و ترش نیز کمک می کند. علاوه بر این در افرادی که در برنامه غذایی خود از نمک استفاده نمی کنند استفاده از آب لیمو یا سرکه جایگزین های مناسبی برای نمک خواهند بود.

 

نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

استفاده از کره

استفاده از کره طبیعی به دلیل مزه خاص آن طعم غذا را بهبود می بخشد، این در حالی است که امروزه معمولاً کره گیاهی یا مارگارین جایگزین کره طبیعی شده است.

 

نکاتی برای خوش طعم شدن غذا

▪ بافت غذا

استفاده از مواد غذایی با بافت های مختلف در تهیه غذا، آن را خوش طعم تر خواهد کرد. برای مثال ترد بودن پوست مرغ سوخاری و تضاد آن با گوشت نرم داخل آن، مرغ را لذیذتر خواهد کرد.

 

برای دستیابی به این هدف باید سعی شود تا بافت های مختلف در تهیه غذا مورد استفاده قرار بگیرند برای مثال خرد کردن کرفس در پوره سیب زمینی، استفاده از خرده های نان سرخ شده روی ماکارونی و… بر طعم غذا می افزاید.

 

مطالب مرتبط:

طرز تهیه رولت گوشت

طرز تهیه رست چیکن رژیمی

طرز تهیه ماهی آزاد پخته شده در فر

طرز تهیه ماهي ميدم (غذاي جنوبي)

 
جدیدترین مطالب سایت