طرز تهیه شامی کباب و اضافه کردن سس انار

طرز تهیه شامی کباب و اضافه کردن سس انار

طرز تهیه شامی کباب و اضافه کردن سس انار 

با شامی کبابی آشنا میشویم که علاوه بر غذای ایرانی خوش طعم هم هست اما اگر بخواهیم سس انار مخصوص به ان اضافه کنیم عالی میشود در ادامه با طرز تهیه شامی کباب و اضافه کردن سس انار تالاب را دنبال کنید.

 

شامی غذای خوشمزه ایرانی است که اگر با سس انار میل شود طعم بسیار عالی و درجه یکی به خود خواهد گرفت. ما برای شما آموزش آن را قرار داده ایم. یک گزینه بسیار خوشمزه و بی نظیر برای ناهار و شام شما عزیزان، حتما حتما امتحان کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شامی با سس انار :

گوشت چرخ شده 400 گرم 
پیاز رنده شده و آب گرفته یک عدد بزرگ 
 تخم مرغدو عدد 
 تره200 گرم 
جعفری و گشنیز خردشدهچهار قاشق غذاخوری
آردنخودچیدو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
گلپر ساییدهیک قاشق مرباخوری
سیر رنده شده دو حبه

طرز تهیه شامی با سس انار:

تمام مواد را به غیر از تره که صد گرم را نگه دارید و کنار بگذارید و با هم خوب ورز بدهید و نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا سبزی ها بخورد گوشت برود. بعد داخل تابه روغن بریزید و این مواد شامی را به شکل کتلت و یا هر شکلی که دوست دارید سرخ کنید.

 

مواد سس :

داخل تابه دو قاشق غذاخوری روغن بریزید آن صد گرم تره را داخل آن سرخ کنید. یک قاشق رب گوجه بریزید و خوب تفت بدهید.سه تا چهار قاشق رب انار ترش یا ملس بریزید و کمی با مواد تفت بخورد سه قاشق پیاز داغ اضافه کنید و دو لیوان آب اضافه کنید تا جوش بیاید. بعد شامی های سرخ شده را داخل آن بچینید تا آرام آرام بجوشد و کاملا بپزد بعد از پانزده تا بیست دقیقه خاموش کنید و با برنج و یا نان و ترشی نوش جان کنید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت