چگونگی طبخ ماهی و میگو

چگونگی طبخ ماهی و میگو

۱) در شستشوی ماهی از آب سرد وروان استفاده کنید.

۲) برای خروج ماهی از حالت انجماد هیچوقت از آب گرم استفاده نکنید.(بهترین روش قراردادن ماهی منجمد در هوای آزاد ویا در مسیر جریان آب سرد می باشد)
۳) بعد از پاک کردن ماهی جهت برطرف نمودن بوی ماهی ،دستهای خود را با مخلوطی از آبلیمو ونمک بشویید.
۴) مصرف ادویه جات وخواباندن ماهی درپیاز ویا چند حبه سیر رنده شده روی گوشت ماهی باعث از بین بردن بوی مخصوص آن می شود.
۵) جهت برطرف نمودن بوی ماهی هنگام طبخ،سوزاندن کمی پوست پرتقال یا لیمو عمانی در آشپزخانه بی تاثیرنیست.
۶) استفاده از آبلیمو یا آبغوره در پخت وپز ماهی طعم ومزه آن را برای کودکان خوشایند می کند.
۷) در فلس گیری ماهیان از وسیله ای بنام فلس پاک کن (همانند برس با میله های زبر ومحکم) استفاده کنید.
۸) جهت جلوگیری از پراکنده شدن فلس ماهی در محوطه آشپزخانه ماهی را مجاور قابلمه ای پراز آب قرار دهید واقدام به پاک کردن فلسها نمایید.
۹) در بریدن باله ها وشکم ماهی بهتر است از قیچی مخصوص استفاده کنید.
۱۰) برای جدا کردن تیغهای درشت ماهی , پس از تخلیه امعاء واحشاء وبازکردن ماهی از پشت، غشاء چسبیده به استخوانها را به کمک چاقو آزاد نموده وبا کشیدن ستون مهره ها کلیه استخوانهای متصل به ستون مهره را میتوان جدا نمود.
۱۱) برای جدا کردن تیغهای ریز ماهی , پس از آب پزکردن آن با کمک چنگال می توان این تیغها را جدا نمود وبا گوشت خالص وپخته شده ماهی اقدام به تهیه خوراکهای خوشمزه از قبیل (کتلت, شامی, کوکو, کوفته, کباب کوبیده, استانبولی پلو و…) کرد.
۱۲) سعی کنید ماهی را در روغن کاملاً داغ وفراوان سرخ کنید.اینکار باعث عدم چسبیدن ماهی به ظرف وبهتر پخته شدن همه قسمتها می شود.
۱۳) جهت جلوگیری از چسبیده شدن ماهی به ماهیتابه قطعات ماهی را در مخلوطی از تخم مرغ هم زده ،آرد ،نمک وادویه غلطانده ،اقدام به طبخ نمایید.
۱۴) هیچوقت قطعات ماهی را ابتدا از طرف پوست سرخ نکنید. اینکار باعث جمع شدن تکه های گوشت ماهی می شود،اول طرف گوشتی ماهی را سرخ کنید بعد طرف دیگر را.
۱۵) اگر ماهی را درسته می پزید جهت نفوذ حرارت وروغن به داخل بدن ماهی پیشنهاد می شود چند برش عرضی در دو طرف بدن ماهی ایجاد نمایید.
۱۶) جهت پوست گیری ماهی ۲ شکاف عرضی نزدیک برانشی ها روی بدن ماهی ،۲شکاف طولی به فاصله حدود یک سانتی متر در طرفین باله های پشتی و۲ شکاف طولی در طرفین باله های شکمی ماهی ایجاد نمایید، آنگاه به کمک انگشت خود در قسمت برش عرضی پوست ماهی را طوری آزاد کنید که بتوانید پوست ماهی را از سر به طرف دم بکشیداینکار را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید.
 
 
جدیدترین مطالب سایت