طرز تهیه شیرینی پنجره ای

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

آموزش طرز تهیه شیرینی پنجره ای

 

مواد لازم شیرینی پنجره ای :

نشاسته نصف لیوان
مخلوط گلاب و آب نصف لیوان
مخلوط آرد برنج و آرد سفید نصف لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
زعفران آب کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر قند ، روغن به مقدار لازم
 

طرز تهیه شیرینی پنجره ای

طرز تهیه شیرینی پنجره ای :

 
در کاسه ای گود نشاسته ، آب و گلاب بریزید و با همزن یا چنگال به هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند سپس تخم مرغ ها را تک تک اضافه کنید و خوب به هم بزنید و پس از اینکه خوب مواد مخلوط شدند زعفران را نیز اضافه کنید.
 
پس از مخلوط کردن مواد اردهای برنج و گندم را به مواد اضافه نمائید و بار دیگر خوب مخلوط کنید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید ،
 
 
در این فاصله در تابه ای نچسب روغن فراوانی بریزید و اجازه دهید تا روغن خوب داغ شود ، قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را داخل روغن قرار دهید و حرارت زیر تابه را ملایم کنید و بگذارید قالب نیز کمی داغ شود.
 
کاسه محتوی مواد شیرینی را نزدیک تابه تان بگذارید و قالب داغ شده را داخل مایع بزنید و چند ثانیه مکث کنید سپس قالب را به سرعت داخل روغن ببرید و با تکان سریع دست تان مایع را از قالب جدا کنید ،
 
طرز تهیه شیرینی پنجره ای
 
هرکدام از شیرینی ها را به مدت ۲ دقیقه در روغن سرخ کنید ، مجدد قالب را داغ کنید و داخل مواد بزنید و به همین صورت تک تک شیرینی ها را سرخ کنید.
 
پس از سرخ شدن شیرینی ها ، آنها را روی حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی ضخیمی قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود سپس در ظرف مورد نظر چیده و روی آنها پودر قند یا پودر شکر الک شده بپاشید.

 

نکته ها : اگر روی این شیرینی را با سلفون بپوشانید و در خارج از یخچال نگهداری کنید تا دو هفته قابل استفاده میباشد ، مخلوط آرد را قبل از استفاده الک کنید ( به طور کلی آرد مخصوص شیرینی پزی باید حداقل ۲ بار و آرد معمولی باشد باید حداقل ۱۰ بار الک شود ) ،

 

اگر پس از مخلوط کردن تمام مواد ، مخلوط دارای ناخالصی یا گلوله های آردی شکل بودند میتوانید مواد را پس از خارج نمودن از یخچال از الک درشت رد کنید.

طرز تهیه شیرینی پنجره ای
غلظت مواد باید در حد نرمال ( نه خیلی سفت و نه خیلی شل ) باشد ، اگر مخلوط خیلی شل بود میتوانید از حداکثر ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید و اگر خیلی سفت بود از نصف استکان شیر سرد معمولی استفاده کنید.
 
هنگام سرخ کردن شیرینی ها قالب باید به اندازه کافی ( نه خیلی زیاد ) داغ شده باشد ، وقتی قالب را داخل مایع قرار میدهید دقت کنید که مایع از بالای قالب تان بیرون نزند ( تمام قالب را داخل مایع فرو نبرید ) چون در این صورت مواد در روغن از قالب جدا نخواهند شد.
 
 
میتوانید از قالب های متنوع مخصوص شیرینی های پنجره ای برای سرخ کردن شیرینی ها استفاده کنید ، باید در زمان تهیه شیرینی های پنجره ای سرعت عمل بالایی داشته باشید ، میتوانید بجای زعفران از مقدار کمی پودر هل یا پودر کاکائو یا پودر قهوه و … استفاده نمائید.
 
 
جدیدترین مطالب سایت