پیشگویی کف دست در مورد بیماری ها

پیشگویی کف دست در مورد بیماری ها

به گفته محققان :

پیشگویی کف دست در مورد ابتلا به سرطان

تابیدگی و ضخیم شدن کف دست می تواند دلیل بر وجود سرطان تخمدان ، پروستات و …باشد.

 

به گزارش تالاب :کف دست می تواند راجع به وجود سرطان در بدن به خصوص در دوران کهنسالی هشدار دهد. این ادعا، مستدل بر شواهد پزشکی است.پزشکان از اوایل دهه 1980 مدعی وجود نوعی ارتباط معنا دار بین بعضی سرطان ها و نوعی سندرم که دست فرد را به خصوص در کهنسالی تحت تاثیر قرار می دهد ، بوده اند.

کلفت و ضخیم شدن و تابیدن کف دست به همراه تورم انگشتان ، باعث می شود که دست به نظر چوبی آید. این اختلال سندرم ورم مفاصل و التهاب بافت پیوندی (PFPAS) نام دارد. برای مثال محققان دانشگاه لندن موردی را گزارش می دهند که خانمی 74 ساله به مدت چهارماه شاهد بروز برجستگی های در حال توسعه در کف دستان بوده است و بعد کف دستان وی شروع به ضخیم شدن و پیچش می کند.

پیشگویی کف دست در مورد بیماری ها

همین مسئله باعث عمیق شدن خطوط کف دست می شود و سپس انگشتان دست متورم می گردد. این علائم سندرم ورم مفاصل و التهاب بافت پیوندی بوده است .

 

بعدها این خانم مبتلا به سرطان تخمدان تشخیص داده شد. دستان این خانم بعد از شش ماه شیمی درمانی بهبود یافت ، اما همچنان تابیده باقی ماند. محققان معتقدند که این سندرم نه تنها با سرطان تخمدان بلکه سرطان پروستات، ریه، خون، سینه و پانکراس نیز مرتبط است. محققان مدعی هستند که علت این ارتباط وجود نوعی پیام شیمیایی به اسم فاکتور رشد بافت پیوندی است که در این زمینه نقش بازی می کند .

 

این فاکتور نه تنها باعث پخش شدن سرطان بلکه باعث رشد بافت پیوندی کف دست نیز می شود.

 

مطالب مرتبط:

 

فال سال 2016 (نیمه دوم)

فال سال 2016 (نیمه اول)

طالع بینی سال 2016 خود را ببینید

جدیدترین مطالب سایت