بزرگترین مجسمه یخی بابانوئل جهان

بزرگترین مجسمه یخی بابانوئل جهان
بزرگترین مجسمه یخی بابانوئل جهان به گزارش تالاب تندیس سازان یخی اهل هاربین(Harbin) مرکز استان Heilongjiang Province در شمال شرقی چین بزرگترین بابانوئل یخی جهان را برای جشنواره سازه های برفی و یخی چین  در استان Heilongjiang Province ساخته اند که این بابانوئل بسیار بزرگ 160 متر طول و 24 متر ارتفاع دارد.آنها صورت این بابانوئل بزرگ را با ریش و کلاهش کامل کرد اند. همچنین از 4000 متر مکعب برف مصنوعی برای ساخت آن استفاده کرده اند.
 

Tang Guangjun یکی از مجسمه سازان از گرمای سراسری و خطرناک بودن وضعیت پیش آمده گله مند است ومیگوید”سازه یخی نسبت به سالهای قبل هم بزرگتر است و هم بلندتر که ساخت آن نیز دشوارتر میباشد.هوا مرتب سرد و گرم میشود و باعث میشود محوطه یخی کمی آب شود و سطح سازه نیز لغزنده میشود و این برای ما خطرناک است و کار را حساس تر کرده.سازندگان ناچار هستند تا از برف های مصنوعی برای ساخت این سازه یخی استفاده کنند.

 

جشنواره سازه های یخی و برفی چین از نیمه های دسامبر شروع و تا اوایل فوریه ادامه دارد که 5 ژانویه شروع رسمی این جشنواره میباشد.این جشنواره هر سال بزرگتر و هنرمندانش نیز با استعداتر میشوند. همچنین تکنیک ها موثر و سازه های یخی نمایش داده شده نیز هر سال بیشتر میشوند.برای تزیین سازه های یخی نیز استفاده از تکنولوژی لیزر و نور افشانی نیز محدود و به جای آن از فانوس های سنتی استفاده میشود.در این جشنواره همچنین تعدادی سازه های رنگارنگ به سبک چینی باستانی توسط سازندگان ساخته شده است.

بزرگترین مجسمه یخی بابانوئل جهان

 

آب و هوای Heilongjiang بسیار سرد میباشد و دارای یخ فراوان نیز میباشد که برای ساخت سازه های مختلف،یخ در اندازه های گوناگون یافت میشود.گاهی وقت ها در زمستان این ناحیه سرما تا 35 درجه زیر صفر نیز افت دارد.هاربین دهمین شهر بزرگ چین میباشد.

مدیر دفتر گردشگری محلی هاربین Jia Yan میگوید”پیش بینی میشود امسال حدود 800 هزار گردشگر که 90 درصد آنها چینی هستند از این جشنواره یخی دیدن کنند.”این سازه های یخی هزاران گردشگر را از سراسر جهان به خود جلب میکند.

 

Li Qingsheng یکی از گردشگران میگوید”این جشنواره یخی میتواند در رشد اقتصادی این شهر و کل کشور کمک خوبی باشد.

سال گذشته نیز در هاربین از بزرگترین سازه یخی جهان پرده برداری شد که 35 متر بلندی و 162 متر درازی آن بود و”Romantic Feelings” نام داشت.

 

مطالب مرتبط:

مجسمه عظیم چنگیز خان مغول در مغولستان

عکس هایی زیبا از مجسمه های شنی

عکس های جالب از مجسمه های قاشق و چنگالی

مجسمه غول پیکر رهبر چین جمع شد (عکس)

عکس دیدنی از مجسمه های زیبا با گل

 

جدیدترین مطالب سایت