رکورد جالب هندوانه 80 کیلویی در چین + عکس

رکورد جالب هندوانه 80 کیلویی در چین + عکس

چین مقام سوم جهان در کشاورزی را دارد. رکورد جالب هندوانه 80 کیلویی همه را متعجب کرد.

 

به گزارش تالاب این کشاورز «لی فونگچون» نام دارد و خود می گوید از اینکه توانسته دست به چنین کاری بزند شگفت زده شده است.

 

تولید محصولات مختلف در چین از وسائل بسیار ریز گرفته تا ماشین‌ و ابزار آلات زبانزد خاص و عام است و این کشور که از بزرگترین صادرکنندگان چنین تولیداتی محسوب می شود در بخش کشاورزی نیز می کوشد گام های ویژه ای بردارد.

 

این کشاورز از اهالی شهر پکن پایتخت چین است و موفق شده است هندوانه مذکور را در زمین های کشاورزی بخش «داشینگ» این شهر به عمل آورد.

رکورد جالب هندوانه 80 کیلویی در چین + عکس

در جریان بیست و هشتمین دوره مسابقات تولید و کشت هندوانه در این بخش از پایتخت چین که در حال برگزاری است، او به دلیل کشت این هندوانه بزرگ موفق شد جایزه نخست را از آن خود کند.

چین از کشورهای پیشرو در صنعت کشاورزی است و تولید کلان برنج پیوندی، گندم و انواع غله از جمله دستاوردهای آن محسوب می شود.

دولت چین به منظور پیشرفت کشاورزی در این کشور سال گذشته سندی را منتشر کرده که در آن به توسعه صنعت کشاورزی، معیشت کشاورزان و نگرانی ها در مورد مناطق روستایی توجه ویژه شده و از همه دست اندرکاران اجرایی خواسته شده به دقت این سه اصل را اجرا کنند.

رکورد جالب هندوانه 80 کیلویی در چین + عکس

گفتنی است، چین مقام سوم را در جهان از نظر اراضی قابل کشت دارد و نکته قابل توجه اینکه این کشور 19 درصد جمعیت جهان را فقط با 7 درصد زمین های کشت شده غذا می‌دهد.

 

اگرچه این کشور واردات محصولات کلیدی هم دارد اما به لطف نیروی انسانی زیاد و سرمایه گذاری های مناسب، در تولید محصولات دانه‌ای (شامل غله) برای 11 سال رکورد ثبت کرده است.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

جدیدترین مطالب سایت