پخت بزرگترین پیتزای جهان (+عکس)

پخت بزرگترین پیتزای جهان (+عکس)

بزرگترین و طولانی ترین پیتزای دنیا

 

بزرگترین پیتزای جهان در شهر ناپل در جنوب ایتالیا به طول حدود دو کیلومتر و عرض 40 سانتیمتر پخته شد.

 

این پیتزای بزرگ با همت بیش از 250 پیتزاپز در شهر ناپل که به پخت پیتزای اصل ایتالیا شهرت دارد، پس از شش ساعت و 11 دقیقه کار و با کمک 5 تنور هیزمی تهیه و پخته شده است.

 

پخت بزرگترین پیتزای جهان (+عکس)

پخت بزرگترین پیتزای جهان

 

روزنامه ‘لاستمپا’ نوشت: این پیتزای بزرگ ‘مارگریتا’ که بیش از 1853 متر طول دارد با استفاده از دو هزار کیلو آرد، 1600 کیلو گوجه فرنگی، دو هزار کیلو پنیر پیتزا، 200 لیتر روغن و 30 کیلو سبزی ریحان تهیه شده است و از پیتزایی که سال گذشته به مناسبت نمایشگاه اکسپو میلان به طول 1.5 کیلومتر پخته شده بود بزرگ تر است.

 

پخت بزرگترین پیتزای جهان (+عکس)

 

به گزارش تالاب : تجارت پیتزا در ایتالیا سالانه 10 میلیارد یورو ارزش دارد و در این بخش 150 هزار نفر شاغل هستند. پیتزای شهر ناپل ایتالیا نیز یکی از معروف ترین و خوش طعم ترین پیتزا ها بشمار می رود.

 

کمیته جهانی گینس اعلام کرد که این پیتزا رکورد قبلی را در نمایشگاه اکسپو میلان که به 1595 متر می رسید را شکسته است. هدف ایتالیا کاندیدا کردن پیتزای شهر ناپل در میراث جهانی یونسکو است که برای آن یک میلیون امضا نیز در سراسر جهان جمع آوری شده است.

 

پخت بزرگترین پیتزای جهان (+عکس)

 

مراسم تهیه و پخت این پیتزای بزرگ توسط ‘پتزا ویلاج’ طراحی و از سوی وزارت سیاست های کشاورزی، غذایی و جنگلبانی استان کامپانیا و شهرداری ناپل و بنیاد ‘اونیورده’ مورد حمایت قرار گرفت.

 

گفتنی است که پیتزای ایتالیایی برخلاف پیتزایی که در ایران پخت می شود، دارای ترکیباتی بسیار ساده است و پیتزا مارگریتا (گوجه، پنیر موتزارلا و ریحان) معروف ترین و پرطرفدارترین پیتزا در این کشور محسوب می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت