تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380 (+عکس)

تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380 (+عکس)

اولین خلبان زن ایرباس مسافری A380 

 خانواده ی که 3 فرزند خلبان دارد یکی پسر و دو تای دیگر دختر میباشند. با ما در سایت تالاب باشید با بهترین ها. عایشه با رویای خلبانی در سال 2009 از آکادمی آموزش شرکت هواپیمایی اتحاد، فارغ‌التحصیل شد.خواهرش اولین خلبان زن هواپیمای جنگی در کشور و برادرش خلبان هلی‌کوپتر است، بنابراین جای تعجب ندارد که عایشه المنصوری اولین خلبان زن هواپیمای مسافری «A380» ایرباس باشد.
 
 
به گزارش تالاب: روزنامه دنیای خودرو، وی که کوچک‌ترین عضو خانواده است، کسب گواهینامه خلبانی برادرش علی المنصوری و پیوستن او به پلیس ابوظبی و همچنین تیترهای افتخارآمیز روزنامه‌ها درباره خواهرش سرگرد مریم المنصوری، که رهبری ماموریت امارات‌متحده‌عربی علیه داعش را در عراق را بر عهده داشته است، از نزدیک دیده بود.
 
تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380 (+عکس)
 

تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380

 
 
عایشه همواره رویای خلبانی داشت و زمانی به طور جدی متوجه این موضوع شد که از آکادمی آموزش شرکت هواپیمایی اتحاد، در سال 2009 فارغ‌التحصیل شد. وی می‌گوید: پدرم به اینکه 3 فرزند خلبان دارد، افتخار می‌کند. فکر می‌کنم پرواز در خون ما ریشه دارد و یک مساله ارثی است و باور دارم که بهترین شغل دنیا را انتخاب کرده‌ام. عایشه پیش از این که در دوره‌های آموزشی اتحاد شرکت کند، در سال 2007 وارد دانشکده افسری شد؛ جایی که به خلبانان آینده‌نگر اجازه می‌دهد آموزش‌ها را از ابتدا شروع کنند و پس از حدود 26 ماه به افسران واجد شرایط تبدیل شوند.
 
 
 
در آن زمان، او یکی از دو اماراتی زن در کلاسی با بیش از 500 مرد بود که در فضای سنتی مردسالارانه، به دنبال سرنوشت خود می‌گشتند. عایشه می‌گوید: این شرایط، در ابتدا تا حدودی مرعوب‌کننده بود، اما در عین حال، باید تمام تلاش خود را می‌کردیم تا از دیگران عقب نمانیم، حس بسیاری خوبی داشت. نخستین باری که پشت شبیه‌ساز پرواز نشستم، به خوبی به خاطر دارم، با خود می‌گفتم: خدای من، چقدر دکمه! مگر می‌شود با همه این‌ها آشنا شد؟
 
تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380 (+عکس)

تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380

پس از فارغ‌التحصیلی از آکادمی، عایشه به‌عنوان افسر دوم در هواپیمای «A320» کار می‌کرد؛ پیش از ترفیع به مقام افسر اول در هواپیمای «A330». پس از آن بود که به پیشنهاد خود موقعیتی برای هدایت «A380»، پهن‌پیکرترین هواپیمای مسافربری جهان به‌دست آورد.

 
 
او مشتاقانه در انتظار بود تا ببیند آیا شانس پرواز با ایرباس را به دست می‌آورد یا خیر. به گفته خودش، وقتی نام خود را به عنوان خلبان «A380» مشاهده کرد، انگار تمام آرزوهای خود و خانواده‌اش برآورده شده بود. وی می‌گوید: به محض اینکه ایمیل موافقت با درخواستم را دریافت کردم، آن را برای خانواده و دوستان خود نیز فرستادم. من و خانواده‌ام بسیار هیجان‌زده بودیم، در امارات همه با «A380» آشنا هستند.
 
 
اولین پرواز با ایرباس، از ابوظبی تا لندن در سال 2014، با توجه به سایز هواپیما و مسئولیت در قبال جان 500 مسافر، برای عایشه اتفاقی بسیار بزرگ بود. المنصوری ادامه می‌دهد: برای بررسی هواپیما و درک بزرگی آن، بارها دور هوایپما قدم زده بودم، اما طراحی داخلی آن واقعا اعجاب انگیز بود؛ درست مانند پرواز یک ساختمان.
 
تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380 (+عکس)
 

تنها زن خلبان در ایرباس مسافری A380

به اعتقاد او شیوه زندگی در حرفه‌ای که برگزیده است، دو بعد دارد. عایشه می‌گوید: این‌که مدام میان شیفت روز و شیفت شب جابه‌جا شوید، کار بسیاری مشکلی است. اما از آن طرف، این‌که ناهار را در ابوظبی و شام را در لندن می‌خورم، برایم بسیار ارزشمند و هیجان‌انگیز است.

 
 
مکان‌هایی هم هستند که او هنوز به آنجا پرواز نداشته است. وی می‌گوید: من تقریبا به تمام مسیرهای هواپیمایی اتحاد، به‌جز آمریکای جنوبی سفر کرده‌ام. به عنوان افسر ارشد، او دومین فرمانده هواپیما پس از کاپیتان است؛ مقامی که رسیدن به آن یکی از آرزوهای عایشه بوده است.
 
این خلبان اماراتی امیدوار است بتواند تا پایان سال آینده با هواپیمای جدید ابرباس، «A350» به پرواز بپردازد. او دراین باره می‌گوید: این مدل، جدیدترین هواپیمای دنیاست و برای پرواز با آن هیجان بسیاری دارم.  امروز، در تقویم کشور امارات به عنوان «روز زن» نام‌گذاری شده است.
 

عایشه از زنان می‌خواهد این موضوع را درک کنند که تمام درها به روی آنها باز است و باید شغلی را انتخاب کنند که با تمام وجود به آن علاقه دارند. او می‌گوید: مردم باید حرفه‌ای را بیابند و به آن عشق بورزند. من معتقدم اگر کاری را که انجام می‌دهید، با تمام وجود دوست داشته باشید، پس از آن به رفیع‌ترین قله دنیا دست خواهید یافت.

 
جدیدترین مطالب سایت