طنز جالب توقیف عروسی

طنز جالب توقیف عروسی
چند وقتی است که نیروی محترم انتظامی عزم خود را جزم کرده که هرگونه بی‌ناموسی را در نطفه خفه کند. علی‌العجاله دو گونه بی‌ناموسی را با شرح و تفصیلات عرض می‌کنم:
گونه اول – قلیان
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم به فارس گفته است: «در صورت مشاهده استفاده از قلیان در پارک‌ها و بوستان‌ها در ملأ عام با افراد برخورد می‌شود.»
1-در صورتی که در ملأ عام از قلیان استفاده شود برخورد می‌شود یا اگر طرف یک گوشه‌ای داشت قلیان می‌کشید او را می‌آورند در ملأ عام برخورد به خوردش می‌دهند؟
2-چه نوع استفاده‌ای از قلیان؟ از قلیان چندین و چند نوع استفاده می‌شود؟
3-اگر کسی از کل قلیان استفاده کند، پلیس با او برخورد می‌کند یا اگر فی‌المثل از جزء جزء قلیان هم استفاده می‌کرد پلیس به او خواهد خورد؟
4-آیا جرم استفاده از کوزه قلیان با جرم استفاده از نی قلیان برابر است؟
5-آیا پلیس با کسانی که از لاغری مثل نی‌قلیان هستند هم برخورد می‌کند؟
6-آیا فقط با فرد خاطی برخورد می‌شود یا با هرکس دیگری هم که در پارک است برخورد می‌کنند؟
 
 
چون گفته‌اند: «با افراد برخورد می‌شود» و نگفته‌اند با فرد خاطی برخورد می‌کنند. یعنی اگر من قلیان بکشم با نوه عموی من که آن طرف پارک مشغول تاب و سرسره بازی است هم برخورد می‌شود؟
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم: «در بسیاری از موارد اعتیاد به مواد مخدر از سیگار و قلیان شروع شده است.»
 
1-پس چرا با سیگار برخورد نمی‌شود؟
2-فقط اینها نیست. مکان هم در اعتیاد مهم است. طبق نظر کارشناسانی چون قلی چت‌فروش و کامران علف، در اکثر موارد اعتیاد از «سرکوچه» و «پارک» با یک پک حشیش شروع می‌شود. با این حساب باید با هرکس که سرکوچه یا توی پارک هست هم برخورد کنند.
 
3-اعتیاد همیشه با رفیق بد شروع می‌شود. لذا باید اساساً با کلیه اجتماعات بیش از یک نفر، برخورد شود.
 
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرمانده انتظامی قم:‌ «قهوه‌خانه‌های غیر‌مجاز پلمب می‌شوند و قهوه‌خانه‌های مجاز حق‌ ارائه قلیان در ملأ عام را ندارند»
1-یعنی باید بروند در پستو جوان‌ها را معتاد کنند؟
 
2-من مانده‌ام که چرا یکدفعه اعلام نمی‌کنند: «الیوم استعمال انواع تنباکو با قلیان در حکم اقدام علیه امنیت کشور، بر هم زدن نظم عمومی، تشویش اذهان عمومی، غارتگری بیت‌المال (البته به استثنای اختلاس)، اعتیاد، BBC، VOA، فارسی 1، آکادمی گوگوش،‌ جاسوسی، آنجلینا جولی و سایر موارد می‌باشد».

 

گونه دوم – عروسی
فرمانده انتظامی مشهد هم به گزارش ایسنا گفته است: «خودرو‌های توقیف‌شده به علت آلودگی صوتی و کاروان‌های عروسی از یک تا سه ماه در پارکینگ خواهند بود که در اجرای این طرح از طریق دوربین‌های سطح شهر به در منازل افراد رفته و ماشین‌های آنان را توقیف خواهیم کرد».

1-اگر در سایر موارد پلیس می‌کوشد تا ناهنجاری‌ها را در نطفه خفه کند، در این مورد خاص با سرعت عمل بهتری به میدان آمده و قبل از هر اقدامی، خاطیان را به سزای اعمال قبلی و بعدیشان می‌رساند.
 
2-بدین وسیله جداً مرسی. اصلاً چه معنی دارد که جماعت در خیابان با ماشین راه بیفتند و بوق بزنند که معلوم شود امشب چه خبر است. مگر هرجا و هروقت از این خبر‌هاست، می‌آیند قبلش بوق می‌زنند و به اطلاع همگان می‌رسانند؟ خب این طوری جوان عزب به گناه می‌افتد دیگر.
 
3-اگر آمدند در خانه و عروس و داماد به هر دلیلی در را باز نکردند، آیا مثل طرح جمع‌آوری ماهواره با «راپل» وارد حیاط می‌شوند که ماشین را ببرند؟ فقط مأموران عزیز دقت کنند که وقتی از دم پنجره رد می‌شوند یک «یا‌الله» بگویند و سرفه‌ای هم بکنند، بد نیست!
 
4-آیا خود عروس و داماد را هم همراه با آلت جرم (اتومبیل گل‌زده) به پارکینگ منتقل می‌کنند یا نه؟ اگر آنها را هم می‌برند، آیا توی یک ماشین نگاهشان می‌دارند یا جدا جدا؟
 
5-قطعاً مورد 4 زاییده ذهن من و شوخی محض است اما شما فرض کنید یک پارکینگ بزرگ پر از ماشین‌های گل‌زده را که داخل هر کدامشان دو مرغ عشق عاشق، دو دسته گل نو شگفته، عروس خانم و شاه داماد، مشغول سپری کردن ماه عسلشان هستند!
 
 
جدیدترین مطالب سایت