فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

تغذیه مناسب برای معتادان

مجموعه : ترک اعتیاد
تغذیه مناسب برای معتادان

تغذیه مناسب برای معتادان

 

1– ویتامین‌ها مهمترین جزء در رژیم غذایی افراد معتاد هستند و در این میان ویتامین‌هایA ،C وE به عنوان ویتامین‌هایی كه برای بهتر عمل كردن سیستم دفاعی بدن ضروری هستند، نقش اصلی را ایفا می‌كنند.

 

2 – ریزمغذی‌هایی همچون روی، كروم، منیزیوم، سلنیوم و گلوتامین وضعیت سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشند و یك فرد معتاد باید از حیث این ریزمغذی‌ها به طور كامل تامین شود.

 

3 – از ویتامین‌های گروهB همچون1B ،2B ،21B و6B غافل نشوید؛ چراكه عملكرد صحیح دستگاه‌هایی همچون سیستم تمركز و سیستم بینایی در گرو مصرف كافی این ویتامین‌هاست. همچنین ویتامین‌های گروهB در كاهش كرختی، دردهای عضلانی، خستگی و فشارهای روحی روانی، نقش مهمی را ایفا می‌كنند.

 

4 – رژیم‌های سم‌زدایی انواع مختلف دارد؛ اما عمدتا توصیه می‌شود یك رژیم غذایی مناسب و سرشار از سبزی‌های خام، آب فراوان،‌ میوه‌ها و لبنیات همچون ماست باشد و از غذاهایی همچون گوشت قرمز و محرك‌ها،‌ تا حد امكان پرهیز شود.

 

5- مصرف پروتئین برای یك فرد معتاد الزامی است. عضلات فرد بیمار تخریب می‌شوند در نتیجه باید یك وعده غذایی حاوی پروتئین گوشت سفید همچون مرغ و ماهی در غذای روزانه این افراد گنجانده شود.

 

6 – روزانه بین 43 لیتر آب بنوشد؛ چرا كه سم‌زدایی كاملا وابسته به مصرف مایعات فراوان است و نباید بدن كم‌آب شود.

 

7- معتاد در معرض ابتلا به یبوست است؛ به همین علت مصرف سبزیجات تازه، نان‌های سبوس‌دار و میوه‌های پرفیبر همراه با پوست نباید فراموش شود.

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
Xبستن تبليغ
فوتبال