خطرات مصرف روانگردانها

مجموعه : ترک اعتیاد
خطرات مصرف روانگردانها

ـتـیـجـه و عاقبت افرادی که به مصرف مواد مخدر مبادرت می ورزنـد بـاید درس عبـرتـی برای افراد دیگر بخصوص جوانان باشـد تا بخاطر شادی ها، خوشـی هـا و اثـرات کـاذب زود گذر و تحت تاثیر دوستان ناباب هرگز حتی فکر مصرف آنها را نیز بـه خـود راه نـدهنـد.

 

در این قسمت برای آشنایی بیشتـر شما با انواع مواد مخدر و اثرات سوئشان مطالــبی آورده شـده اسـت کــه امید می رود با خواندن آن افقی روشـن برای پیشـگیـری و رهایی قطعی در فرا سوی دیدگاه همه افراد شکل گیرد.

 

به امید روزی که هـمه جـوانـان در سـایـه تـلاش و کـوشــش و در پناه سلامتی و بدور از هرگونه مواد مخدر و روانگردان به آباد کردن وطن خویش بپردازند.

 

تمامی داروهای مخدر و روانگردان، مغز و نواحی مخـتـلف بـدن را تـحت تـاثـیـر خـود قـرار میدهند و تعادل شیمیایی بدن را بر هم میزنند. احساساتی که در پی این گونه مواد در بدن ایجاد میگردند به عوامل زیر بستگی دارد:

 

سن: مواد مخدر در جوانان تاثیر سوء بیشتری دارد بـخاطر آنکه مغزشان در حال رشد و تکامل است.

زمان استعمال
خلوص مواد
میزان مصرف
چگونگی مصرف (تزریق، خوراکی، دود کردن، استنشاق )
خلق و خو، سطح سلامتی و شرایط محیطی فرد.

 

ال اس دی (LSD)

مخفف LYSERGIC-ACID-DIETHYLAMIDE میباشد.

 

اسامی عامیانه: ACID ،TABS ،BLOTTER

 

شکل ظاهری: در کاغذهای مربعی شکل کوچک که مـعـمـولا روی آنـهـا طرح و نـقـوش مختلفی وجود دارد-بصورت قرصهای ریزی بنام MICRODOTS ،DOTS، به صـــورت مـایع، کپسول و ژلاتین نیز موجود میباشد. ال اس دی خالص گرد بی بـو و سفـیـد رنگی است که از یک نوع قارچ استخراج میگردد.

 

نحوه استعمال: استنشاق، دود کردن، تزریق، خوراکی.

 

اثرات آنی: توهم زای قوی، حالت پرواز (TRIP)، ظـرف یک ساعت پس از مصرف ظـــاهر گشته و 8 الی 12 ساعت اثر آن باقی می مـاند، فـرد قـادر بـه خـاتمه دادن به این حالت نمی بـاشـد، رنــگها روشنتر، اصوات جدیدتر و حرکات و زمان کند تر و یا تندتر می گـردد.

 

ادغام حواس در یکدیگر (رنگها شنیده میگردد و صداها دیده میشود)، کاهش اشتها، گر گرفتگی، پارانوئید، لرز، تپش قلب، سر در گمی و تنفس سریع.

 

خطرات: یک حالت پرواز و یا نشئه گی حاصل از ال اس دی میتواند خوشایند بـاشد اما یک تریپ بد بسیار وحشت آور خواهد بود. مسـئـله دیـگر حـالتـی اسـت که تریپ مجددا بدون استعمال ال اس دی برای فرد بارها و بارها تکرار میشود که FLASH-BACK نامــیده میگردد. افسردگی، روانپریشی، جنـون، تشـنـج، مـرگ، خود کشی از عواقب مصرف آن بشمار میرود.

 

جدیدترین مطالب سایت