راهکارهای عملی کنار گذاشتن سیگار

مجموعه : ترک اعتیاد
راهکارهای عملی کنار گذاشتن سیگار

ترک سیگار

تقریبا همه آنهایی که سیگار می‌کشند، می‌دانند هر سیگار آنها را یک قدم به زمینگیر‌شدن و بیماری نزدیک‌تر می‌کند، اما نمی‌توانند سیگارشان را ترک کنند، این ناتوانی فقط مخصوص مردم معمولی نیست، حتی پزشکانی هم وجود دارند که در مطب به بیماران‌شان تذکر می‌دهند از سیگار پرهیز کنند و خودشان در خلوت سیگار دود می کنند. می‌دانید مشکل سیگاری‌ها چیست ؟

 

آنها راهکارهای عملی کنار گذاشتن سیگار را نمی‌دانند.

 

هیچ دقت کرده‌اید که سیگاری‌ها چه زمان سراغ سیگار می‌روند؟ بیشتر آنها وقتی خسته و کلافه‌اند، دست به سیگار می‌شوند. بعضی‌ها هم ناخودآگاه وقتی در حال فکر کردن هستند سراغ سیگار می‌روند. بعضی‌ها هم برایشان زمان فکر کردن یا خستگی فرقی نمی‌کند، چون سیگار کشیدن برای آنها به یک عادت تبدیل شده است!

 

از میان دلایل گرایش به سیگار که در بالا ذکر کردیم متوسل‌شدن به سیگار برای رفع خستگی از دو علت دیگر شایع‌ترین علل محسوب می‌شود. احساس خستگی به معنی خسته‌‌شدن از یکنواختی، کسالت و تکرار است. تکرار و یکنواختی از عادت‌های قدیم شما شکل می‌پذیرد.

 

به عنوان نمونه، امکان دارد شما پس از پایان کارهای روزانه و بازگشت به منزل از برنامه هر روزه و تکراری خود پیروی کنید یعنی اول غذایی بخورید، بعد مدتی تلویزیون تماشا کنید و دست آخر به رختخواب بروید. این یکنواختی نه تنها برای شما ملال‌انگیز است بلکه به نحوی از شما دعوت می‌کند که سیگار را در بخشی از این برنامه قرار دهید.

 

بنابراین اگر در برنامه روزانه خود سیگار را برای غلبه بر خستگی‌ها گنجانده‌اید و احساس انزوا و تنهایی می‌کنید، وقت آن رسیده است که تغییراتی در برنامه زندگی خود بدهید.

 

تغییر در برنامه‌های یکنواخت زندگی به شما کمک می‌کند که احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید و برای پرکردن اوقات فراغت از خطر افتادن به دام سیگار در‌امان باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت