راز های جالب باردار شدن

راز های جالب باردار شدن

راز های بارداری را بخوانید

 
اگر ساعت شما تیك تیك میكند، و شما تصمیم به بارداری دارید از خواب پاشید و این مقاله را بخوانید.
 

همه چیز بستگی به زمان فصلی دارد

با رجوع به طب چینی‌ها متوجه می‌شویم كه فصل‌ها واقعا بر روی بارداری تاثیرگذارهستند. طب چینی به چرخه انرژی در جهان هستی در جهت پاسخ‌های سلامتی، انرژی‌های زن و مرد، معروف به yin و  yangو  پستی و بلندی‌ها در طول سال توجه دارد.

 

انرژی مردانه در بهار شروع می‌شود و اوج این انرژی هم در حدود روز بیست و یكم ماه جون در انقلاب تابستانی می‌باشد.

 

انرژی زنانه در پاییز شروع می‌شود و اوج این انرژی هم در حدود روز بیست و یكم ماه دسامبر در انقلاب زمستانی میباشد. به این معنی كه بهترین فصل باروری برای مردها بهار و تابستان و برای خانم‌ها پاییز و زمستان می‌باشد.

 

تحقیقات انجام شده در چین، تایید می‌كند كه تولید اسپرم در بهار و تابستان نسبت به دیگر فصل‌های سال بسیار بیشتر و حركت آن سریعتر میباشد. بر عكس آن، تخمدان‌ها در پاییز و زمستان فعال‌تر می‌شوند و تخمك‌های بیشتری تولید میكند.

 

یك احتمال این است كه چون مردها در ماه‌های بهار و تابستان ازلحاظ فیزیكی فعال‌ترند، عملكرد‌های بیضه‌ای در پاسخ به آن افزایش می‌یابد؛ و برای خانم‌ها، چون پیدایش تخمک‌گزاری معمولا در یك دمای پایین صورت می‌گیرد، به طور حتم، تخمك‌گزاری در فصل‌های سرد پاییز و زمستان بیشتر صورت می‌پذیرد و احتمال بارداری بیشتر است.

 

دانستنیها: دمای بسیار بالا در سرعت باروری تاثیر مثبت ندارد. دریافته‌اند كه وقتی دمای محیط بسیار بالا و هوا بسیار گرم باشد همچنین درجه بدن بالاتر از 37 درجه سانتیگراد باشد، به نظر می‌رسد كه درعملكرد بیضه‌ای برای مردان، افتی ایجاد می‌شود و تاخیری هم در بلوغ تخمك‌ها در زنان مشاهده میشود.

 

غذای زنده به شما زندگی تازه می‌بخشد

 

مادر طبیعت به ما خوراكی‌هایی را كه به طور طبیعی در بالا رفتن درصد باروری نقش دارند، ارائه میدهد. طب قدیمی چینی، خوراكی‌های بخصوصی را معرفی می‌كند كه دارای ارزش ویژه در افزایش موفقیت در بارداری میباشند.

 

این غذاها كه پتانسیل بالا برای شروع یك زندگی جدید را ایجاد می‌كند شامل: تخم‌مرغ، انواع آجیل‌ها، دانه‌ها، حبوبات و توت‌ها می‌باشند. استفاده از تمامی اینها باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.

جای تعجب نیست که دانش مدرن اینها را بعنوان گروهی تأیید کرده است. اینها غذاهای کاملی هستند که دارای اسیدهای امینه ضروری می‌باشند و به تشکیل واحد ساختمانی پروتئین کمک می‌کنند. اینها همچنین دارای مقدار فراوانی اسیدهای چرب ضروری می‌باشند که برای سلامت هورمونها لازم هستند، و سرشار از انتی‌اکسیدانها هستند که از زوال و پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.
 

بالا بردن درصد بارداری

در اینجا راهكارهایی در جهت كمك به زنانی كه میخواهند باردار شوند ارایه می‌دهیم:

 

1- بعضی شواهد نشان میدهد كه بعضی از زنان در هنگام دوره ماهانه و تخمك‌گذاری دارای استرس شدید هستند كه این استرس باعث افزایش افسردگی و پایین آمدن احتمال باروری میباشد.

 

2- فعالیت روزانه مانعی ندارد ولی در شب تمامی چراغ‌ها در جهت داشتن یك خواب خوب باید خاموش باشد. به این معنی كه حداقل هشت ساعت خواب راحت پیشنهاد می‌شود و دیرتر از ساعت 11 به رختخواب نرود.

 

3- مورد دیگر اینكه زن باید دمای بدنش را پایین نگه دارد تا باعث بالغ شدن تخمك و پیدایش آن در تخمدان شود.

 

4- فعالیت متعادل مانعی برای باروری نیست اما كارهای فیزیكی سخت در خارج از خانه حقیقتاً مانع بارداری می‌شود.

 

5- با استفاده از MEDITATION و tai chiاز بروز استرس و راهیابی آن در وجودتان جلوگیری كنید.

 

آرزو دارم كه شما با داشتن این اطلاعات و استفاده از آنها خودتان را برای یك حاملگی موفق آماده كنید.

 

جدیدترین مطالب سایت