افزایش موارد سرطان ناشی از چاقی

افزایش موارد سرطان ناشی از چاقی

سرطان های ناشی از چاقی به شدت رو به افزایش است و نشان می دهد که سرعت بمب ساعتی چاقی ممکن است بیش از آن باشد که قبلا تصور می شد.
بروز موارد جدید سرطان در طول نیمه دوم دهه 1990 نشان می دهد که سرطان های پروستات ، کلیه ، سینه ، لوزه المعده ، زهدان و روده شایعتر شده اند.
 
  
این ها ممکن است نشانه های اولیه خطری بزرگتر باشند که در راه است زیرا افزایش چاقی در دو دهه گذشته به صورت یک مشکل جلوه گر شده است. در حالی که پیشرفت سرطان ها سال ها طول می کشد و بیشتر سراغ افراد بالای 50 سال می آید.

 

تاکنون یک مرگ از هر هشت مرگ ناشی از سرطان های بی ارتباط به سیگار را به چاقی نسبت می دادند که این احتمالا به شدت افزایش خواهد یافت. حالا کمتر از 30 درصد مردان بزرگسال فاقد چربی اضافه و بیش از یک نفر از هر 5 نفر آنان چاق هستند که در طول یک دهه افزایشی دو سومی داشته است.

در زنان نیز نسبت چاقی بیش از یک نفر در هر پنج نفر است که از سال 1993 بیش از 40 درصد افزایش یافته است.نسبت چاقی کودکان نیز مدام در حال افزایش است.

 

سرطان های ناشی از مصرف نوشابه های الکلی نیز در حال افزایش است همچنان که موارد سرطان پوست (ملانوما) به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در 5 سال گذشته با بیش از 24 درصد افزایش به 6967 مورد رسیده است.

 

 درست نیست که افزایش همه این سرطان ها را به چاقی آنان نسبت بدهیم اما حتی اگر چاقی تنها عامل نباشد عاملی است که اگر مردم بخواهند قابل کنترل است دلیل ندارد مدام غذاها و تنقلات چاق کننده بخورید.

 

جدیدترین مطالب سایت