با مصرف قرص لاغری واقعا لاغر می شویم؟

با مصرف قرص لاغری واقعا لاغر می شویم؟

با مصرف قرص لاغری واقعا لاغر می شویم؟

با مصرف این داروها، چربی خورده شده در روده شکسته نشده و یا جذب آن مختل می شود. به طور کلی استفاده از این داروها به همراه رژیم غذایی موجب کاهش وزن به میزان 2تا 10 کیلو در مدت یک سال شده اند.

 

در افراد مختلف با شرایط بدنی متفاوت ، پاسخ به این داروها یکسان نیست ، در ضمن هیچ دستور مشخصی وجود ندارد که چه میزان از قرص تجویز شده موثر است و پزشک تنها با توجه به اطلاعات و تجربیاتش میزان مورد نیاز را تعیین می کند.
  
 
افرادی که بسیار چاق هستند، با مصرف مداوم از این داروها به مدت 6 ماه می توانند تا 10 درصد وزنشان را کاهش دهند و این میزان کاهش وزن بسیار با اهمیت است و از ابتلای آنها به فشارخون ، دیابت و دیگر بیماری های مزمن جلوگیری می کند.

 

در عین حال تحقیقات زیادی در مورد اثرات جانبی یا اثر بعدی ناشی از مصرف این داروها انجام نشده است. از عوارض دیگر این داروها ایجاد نفخ ، تکرر دفع ، دفع چربی و غیره است.

 

در صورتی که با مصرف این داروها عوارضی مثل سوزش قلب ، عادت ماهانه همراه با درد، ورم بدن در قسمت پا و مچ ، آکنه و احساس سرما بروز کرد، بسرعت مساله را با پزشک معالجتان در میان بگذارید.

 

کسانی که دچار فشارخون نامنظم ، بیماری قلبی ، تپش قلب یا سابقه سکته هستند نباید از داروهای فوق استفاده کنند و کلیه کسانی که از این دارو استفاده می کنند، باید فشارخونشان را کنترل کنند.

 

در صورتی که قصد استفاده از داروهای لاغری را دارید و یکی از شرایط زیر در شما وجود دارد، حتما این مساله را با پزشک در میان بگذارید:

 

1- اعتیاد: برای فعالیت مناسب دارو، احتیاج به شرایط خاصی است که اعتیاد نداشتن یکی از آنهاست.

2- اگر با مصرف قرص ، وزنتان تغییری نکرد و دچار ثبات وزن شدید.

3- در صورتی که اثرات جانبی ناشی از مصرف قرص در شما بروز کند.

 

جدیدترین مطالب سایت