به چه دلیل رژیم غذایی پر کربوهیدرات و پرفیبر باعث کاهش وزن می شود؟

به چه دلیل رژیم غذایی پر کربوهیدرات و پرفیبر باعث کاهش وزن می شود؟

بهترین دلیل تاثیر رژیم های پر کربوهیدرات و کم چرب بر کاهش وزن، این است که یک رژیم غنی ازکربوهیدرات پیچیده کارایی بالایی در ایجاد احساس سیری دارد، لذا رژیم گیرنده تمایلی به زیادتر خوردن ندارد و حقیقتا بدون ایجاد حس گرسنگی، منجر به کاهش کالری دریافتی می گردد.

 

همچنین چنین رژیمی به طور طبیعی شامل مقادیر بالایی از فیبرهای محلول و نامحلول می باشد که آن ها نیز از کربوهیدرات های پیچیده به شمار می آیند.

 

 

سازمان بهداشت جهانی در گزارش اخیر خود در مورد چاقی بیان می کند که فیبر از طریق کاهش تراکم مواد غذایی در بدن، منجر به کاهش دریافت انرژی می شود و نیز قبل از مصرف زیاد غذا، زمان کافی را برای ایجاد پیام های کنترل اشتها از مغز فراهم می کند.

 

فیبر محلول موجود در غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده در ایجاد حس سیری نقش مهمی را ایفا نموده و از ایجاد اشتهای کاذب جلوگیری می نماید.

 

بنابراین به نظر می رسد یک رژیم غنی از کربوهیدرات، راهی مناسب برای کاهش وزن و حفظ وزن کاهش یافته در بسیاری افراد می باشد. همچنین این روش یکی از سالم ترین روش هاست، زیرا به طور طبیعی چربی کل و نیز میزان چربی اشباع رژیم را کاهش می دهد و در ضمن شامل مقادیر کافی فیبر، ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی گیاهی می باشد. همچنین رژیم غنی از کربوهیدرات پیچیده، باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش و نیز عدم ایجاد یبوست می شود که یکی از عوارض بسیاری از رژیم های لاغری است.

 

جدیدترین مطالب سایت