تغذیه نقش موثری در كاهش وزن دارد

تغذیه نقش موثری در كاهش وزن دارد

کاهش وزن با تغذیه مناسب

شما نمی‌توانید تصمیم بگیرید كه وزن‌تان را كاهش دهید و هر آنچه كه دوست دارید در هز زمانی كه می‌خواهید تناول كنید.

 

اما چه چیزهایی باید بخوریم و چه نباید بخوریم؟ كدام وعده‌های غذایی و كدام مواد برای بدن ما مفیدتر هستند و چه موادی را كمتر باید مصرف كنیم؟ در ادامه سه نكته اصلی كه پاسخ این سوالات را در بر می‌گیرند مطالعه كنید.

تغذیه نقش موثری در كاهش وزن دارد

از صبحانه غافل نشوید – صبحانه مهمترین وعده غذایی هر انسان سالم است.

 

افرادی كه صبحانه را از وعده‌های غذایی خود حذف می‌كنند،‌یكی از مدت ضررهای زیادی را متحمل می‌شوند. یكی از آنها افزایش وزن است. صبحانه نخوردنمنجر به گرسنگی مفط در فاصله زمانی میان صبحانه و نهار می‌شود. بدین ترتیب بدن برا یجلوگیری از ضعف ناشی از نخردن صبحانه،‌هورمون‌هایی ترشح می‌كند.

 

این هورمون‌ها پس از گذشت مدتی منجر به چاق شدن فرد می‌گردند. به علاوه،‌ ناشتا نشدن در نهایت اشتها را به هنگام خوردن نهار افزایش می‌دهد و باعث می شود كه علاوه بر زیاد خوردن،‌با سرعت بیشتری لقمه بردارید و عوارض بیشتری را با خود تحمیل كنید.

 

مصرف شكر، آرد و غذاهای سرخ شده را متوقف و یا حداقل كم كنید – در نیم قرن اخیر، غذای قشر وسیعی از جوامع مختلف تغییرات بسیاری داشته است و این سه مورد كه از آنها نام بردیم به سرعت وارد بسیاری از غذاها و وعده‌های غذایی ما شده‌اند. البته مقصر هم خودمان هستیم.

 

البته باید قبول كنیم كه حذف این سه مورد (شكر، آرد گندم و غذاهای سرخ شده) از چرخه غذایی ما دیگر بسیار سخت شده است. ولی كسی كه قصدش رسیدن به وزن كمتر و سلامتی بیشتر است باید تا حد امكان به سمت غذاهای سالم‌تر روی آورد. برای مثال می‌توانید از مواد غذایی كه به صورت طبیعی شیرین هستند استفاده كنید یا از نان جو به جای نان گندم استفاده كنید. همچنین به جای سرخ كردن غذاها نیز می‌توانید آنها را آب پز نمایید.

تغذیه نقش موثری در كاهش وزن دارد

اگر شما معتاد به شیرینی هستید سعی كنید برای رسیدن به هدف خودتان هم كه شده(كاهش وزن) حداقل سه روزی یك بار دست از خوردن شیرینی‌جات بردارید.

 

با مصرف غذاهای طبیعی، علاوه بر تاثیری كه در كاهش وزن خود شاهد خواهید بود،‌زندگی سالم‌تر و پرانرژی‌تری را می‌گذارنید.

 

حداقل روزی دو لیتر آب بنوشید – آب بهترین نوشیدنی برای بدن شما است. بیشتر از نیمی از بدن ما از آب است. توصیه شده كه حتی اگر احساس تشنگی نمی‌كنید، آب بنوشید. خصوصا در صورتی كه قصد شما كم كردن وزن باشد اما چرا؟

 

نوشیدن آب منجر به فریب خوردن مغز شما می‌شود. چرا كه به هنگام آب خوردن مغز شما گرسنگی را از تشنگی تشخیص نمی‌دهد و تصور می‌كند كه باید علائم مربوط به سیر شدن را برای بدن ارسال كند. بدین ترتیب علاوه بر اینكه نیاز بدن به آب را مرتفع كرده‌اید باعث می‌شوید كه كمتر گرسنه شوید.

 

البته منظور از آب تنها آب آشامیدنی معمولی نیست. می‌توانید آب بدن را به شكل‌های مختلف تامین كنید. خوردن چای،‌نوشیدنی‌های طبیعی و هرگونه مایعاتی كه آب را شامل شود توصیه شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت