تغییرات ساده در وعده های غذایی روزمره

تغییرات ساده در وعده های غذایی روزمره

تغییرات ساده در وعده های غذایی روزمره

 

مضرات اضافه وزن بسیاری را به تفکر واداشته و به نوعی مسئله مبارزه با چاقی را به یک تجارت پرسود تبدیل کرده است. بسیاری از مردم با صرف هزینه های بسیار زیاد سعی در لاغر شدند دارند در این مطلب ما با راه هایی ساده و ارزان برای کاهش وزن آشنا می شوید.

 

انسان به طور معمول در طول هر شبانه روز 3 وعده اصلی یعنی : صبحانه، ناهار و شام را در کنار تعدادی میان وعده مصرف می کند. بسیاری از کارشناسان علم تغذیه اشتباهات در نوع تغذیه در این وعده ها را دلیل اصلی چاقی و اضافه وزن افراد می دانند. تغییرات ساده ای در این وعده ها می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر باشد.

تغییرات ساده در وعده های غذایی روزمره

صبحانه
در وعده صبحانه استفاده از تخم مرغ بسیار توصیه شده است. این ماده غذایی دارای حجم زیادی از پروتئین است که به شما کمک می کند تا احساس سیری را با خود داشته باشید و از مصرف میان وعده ها و یا خوردن بیش از حد ناهار و یا حتی شام جلوگیری می کند.

 

مطالعه انجام شده در مجله ” تحقیقات مواد غذایی” بر این نکته تاکید دارد که افرادی با مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به نسبت سایرین از احساس سیری بیشتری در طول روز برخوردار هستند.

 

ناهار
در وعده ناهار باید سعی شود تا از غذاهایی استفاده شود که میزان قند آزاد شده آنها کمتر باشد. سیب زمینی شیرین از جمله مواد غذایی است که متاسفانه در کشور ما آنچنان که باید مصرف نمی شود.

 

این ماده غذایی به آرامی قند موجود در خود را آزاد کرده و میزان قند موجود در خون را به حد تناسب می رساند.
توجه داشته باشید که هر گونه تغییر ناگهانی در میزان قند خون می تواند به بروز مشکلات جدی در بدن منجر شده و پس از مدتی شما را دوباره گرسنه و به خوردن وادار می کند.

 

شام
امروزه بسیاری از افراد سعی می کنند تا در وعده شام به جای مواد غذایی اصلی از انواع سالاد استفاده کنند. در کنار این سالادها سس های مختلف نیز سرو می شود. سس ها به عنوان چاشنی های چرب دارای میزان چربی و کالری بالایی هستند و می توانند در افزایش وزن موثر باشد.

 

به جای این گونه از چاشنی ها می توانید از ترکیبهای حاوی فلفل استفاده کنید. فلفل ادویه ای است که فعالیت متابولیسم بدن انسان را افزایش داده و روند چربی سوزی را تسریع می کند.

تغییرات ساده در وعده های غذایی روزمره

میان وعده‌های روزانه

سعی کنید تا از مصرف موادی مثل چیبس و پفک خودداری کنید و به جای آن از ذرت بو داده استفاده کنید. ذرت به عنوان یک ماده غذایی حاوی غلات کامل دارای حجم فیبر زیادی بوده و بسیار دیرتر هضم میشود.

 

این مسئله به مانند کارایی تخم مرغ در وعده صبحانه است و با سیر نگاه داشتن شما در طول روز از میزان غذای مصرفی شما در سایر وعده ها می کاهد.

 

جدیدترین مطالب سایت