جهت لاغری گردو بخورید

جهت لاغری گردو بخورید

جهت لاغری گردو بخورید

از گذشته تا به‌حال در مورد فواید گردو صحبت‌های بسیاری کرده‌اند و تحقیقات هم نشان داده که مصرف 45 گرم گردو بـه عـنوان بخشی از رژیم کم کلسترول به شرط اینکه کالری دریافتی افزایش پیدا نکند، باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی می‌شود.

 

مطالعات انجام گرفتـه در دانشگاه هاروارد بیانگر این مطلب است که مصرف رژیم حاوی مقادیر بـــالای مغزها خطر مرگ قـلبی ناگهانی را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر این، بســیاری از مطالعات بیان می‌کنـند که مصرف مقادیر زیاد این مواد (مواد حاوی اســیدهای چرب امگا 3) خطر حمله قلبی و انسداد سرخرگ‌ها را تا 70 درصـد كاهــــش می‌دهد.

اثرات جلوگیری‌کننده و درمانی گردو ثابت شده است. پژوهشگران تاکید دارند که گردو به دلیل داشتن مقادیر معتنابهی از اسیدهای چرب با چند پیوند غیراشباع چربی‌های خون را بهبود می‌بخشد و در کاهش دیگر عوامل خطرساز درخصوص قلب و عروق نقش دارد. نتایج این تحقیق همچنین گردو را منبع مهم فیبر، منیزیم، ویتامین B و E و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها معرفی می‌کند.
 
پژوهشگران با انجام تحقیق روی 365 داوطلب که 10 تا 25 درصد از کالری روزانه مورد نیاز خود را طی 24 هفته از گردو به‌دست می‌آوردند به این نتیجه رسیدند که هر چه افراد مقادیر بیشتری از گردو را در رژیم غذایی خود مصرف کنند به همان میزان کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا می‌کند.

 

این گروه از محققین تاکید دارند که اگرچه گردو خود از منابع مهم چربی به‌حساب می‌آید، اما در عین حال کاهش‌دهنده عوامل موثر در بیماری‌های قلبی- عروقی است. پیش از این نتایج پژوهش‌های مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مجموعه‌ای از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. گردو طبیعتی گرم داشته، تصفیه‌کننده خون است و سبب تحریک جریان صفرا می‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت