دمنوش تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

دمنوش تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

 در زمانی که تناسب اندام یک ملاک اصلی به حساب می آید پس رسیدن به این ملاک هم دارای شرایط خاصی میباشد و استفاده از مواد خوراکی که باعث لاغری می شود از جمله این موارد میباشد. 
 
 
این روزها همه جا صحبت از فواید بی نظیر تخم کتان، برای کم کردن وزن است که شکم را صاف میکند.
 
صحبت ما امروز درباره لاغری با تخم کتان استتخم کتان یک دانه گیاهی مفید است که در اروپا و آسیا می روید و دارای مواد بسیار با ارزشی است که به سلامت بدن و تناسب اندام کمک می کند.

دمنوش تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

 

تخم کتان چیست و به چه صورتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

تخم کتان یک دانه گیاهی مفید است که در اروپا و آسیا می روید و دارای مواد بسیار با ارزشی است که به سلامت بدن و تناسب اندام کمک می کند.

 

مهمترین بیماری ها یعنی سرطان را جلوگیری می کند. دارای چربی غیراشباع و امگا۳ می باشد و دارای میزان زیادی فیبر محلول و غیر محلول وویتامین E است.

 

از تخم کتان به صورت محلول در آب برای درمان های موضعی، و به صورت خوراکی دم کرده، پودر کرده و روغنی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین استفاده تخم کتان در قشر بانوان است و آن هم برای کاهش چربی شکم و تناسب اندام است.

 

 

تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

همانگونه که در بالا ذکر شده، تخم کتان سرشار از چربی های سالم امگا ۳ و امگا ۶ و فیبرهای غذایی می باشد، خوردن دانه کتان باعث ایجاد احساس سیری در انسان شده سبب می گردد تا کالری کمتری مصرف نماییم و منجر به کاهش وزن می شود. در واقع تاثیر مصرف تخم کتان در کاهش وزن نیز از همین ویژگی آن نشات می گیرد. اگر می خواهید لاغر شوید و به دنبال روشی کم دردسر می گردید و نمی خواهید از رژیم های سفت و سخت لاغری استفاده کنید، که در بیشتر موارد هم در بلند مدت، نتیجه مطلوبی در بر ندارند، می توانید از تخم کتان استفاده کنید. برای این منظور دو متد زیر به شما توصیه می شود.

 

روش اول لاغری با تخم کتان:

اگر ۳۰ دقیقه قبل از خوردن غذا، یک قاشق پودر تخم کتان را همراه با آب فراوان میل کنید، احساس سیری به شما دست داده و نمی توانید زیاد غذا بخورید و بدین طریق دریافت چربی ها و کالری ها از طریق وعده های روزانه کمتر خواهد شد و به مرور موجب کاهش وزن و کاهش چربی های انباشته شده در بدن می گردد.

 

روش دوم لاغری با تخم کتان:

اگر از تخم کتان در هنگام خوردن غذا استفاده کنید باعث می شود فرایند هضم غذا کندتر شده، و غذا مدت بیشتری در معده بماند و به صورت آهسته آهسته و به تدریج وارد روده کوچک شود و این موجب می شود که سطح انسولین پایدار شده و اشتها کاهش یابد.

 

دمنوش تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

 تخم کتان چگونه موجب کاهش چربی شکم می شود؟

تخم کتان از جمله موادی است که به طور چشم گیری برای کاهش چربی شکم مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه با ۶ اثر معجزه گر به شما کمک می کند تا شکم صاف داشته باشید و کاهش وزن خوبی را تجربه کنید.

کاهش نفخ و در نتیجه کوچک کردن شکم

تمیز کردن معده و کوچک کردن شکم

آب کردن چربی ها و کوچک کردن شکم و کاهش وزن

کاهش اشتها و کاهش وزن

 

 امگا ۳
حل معضل تورم سلولی و کاهش وزن

تخم کتان از جمله موادی است که برای کاهش چربی شکم مورد استفاده قرار می گیرد

 

دمنوش تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

 

حال به معرفی موارد بالا می پردازیم:

 

کاهش نفخ

تخم کتان دارای میزان زیادی فیبر محلول و نا محلول است که به خوبی می تواند به هضم غذا در معده کمک کند و نفخ شکم را از بین ببرد و یبوست را ریشه کن کند و افزایش اندازه شکم ناشی از یبوست و… را از بین ببرد.

 

برای اینکه از این اثر تخم کتان بهره مند شوید تخم کتان را پودر کرده و در نمک پاش بریزید و در هر بار مصرف غذا از آن استفاده کنید. تخم کتان بیشتر در ماست، شیر، سالاد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

تمیز کردن معده

با خواصی که تخم کتان دارد می توان به خوبی از آن برای تمیز کردن معده و دستگاه گوارش استفاده کرد. زمانی که با مصرف تخم کتان معده و دستگاه گوارش را تمیز می کنید توده های اضافی از بین می روند و موجب کوچک شدن شکم می شوند. بنابراین اگر احساس می کنید خوردن دارو ها یا ورزش و کنترل چربی و کالری های دریافتی اثری در کوچک کردن شکم نداشته اند این روش را هم امتحان کنید.

 

آب کردن چربی ها

تخم کتان دارای میزان زیادی چربی غیر اشتباع است که نسبت به چربی های مضر بسیار مفیدند و موجب کاهش چربی و افزایش سوزاندن چربی در بدن می شوند و بدین طریق قدرت زیادی در سوخت و ساز چربی ها ایجاد می کند. پس اگر دارای رژیم کاهش چربی شکم هستید می توانید از تخم کتان برای حذف چربی ها و افزایش سوخت و ساز استفاده کنید.

 

امگا ۳ و کاهش کلسترول

این ماده موجود در تخم کتان دارای خواص مهمی است که در کاهش کلسترول خون در طی ۸ هفته بسیار کمک می کند. اگر روزی ۲۰ گرم از این ماده را در ۸ هفته مصرف کنید سطح کلسترول را به خوبی کاهش خواهید داد.

 

امگا ۳ تخم کتان و حل مشکل التهاب سلولی

التهاب سلولی مشکلی است که موجب عدم ارتباط خوب و به موقع مغز و سیگنال های هورمونی لپتین شده و موجب می شود که پیام احساس گرسنگی زیاد به مغز ارسال شود و این موجب می شود که دفعات دریافتی غذا توسط فرد زیاد شود و موجب افزایش وزن و چربی خصوصا چربی شکمی بشود. امگا ۳ به اندازه کافی کمک می کند این التهاب ها از بین بروند. استفاده از غذاهایی که موجب کاهش التهاب سلولی می شوند تا ۸۶ درصد موجب کاهش التهاب سلولی شده و تا میزان ۷ کیلو گرم  وزن کم کنند.

 

 

آیا تخم کتان برای اب کردن چربی شکم به تنهایی می شود؟

باید بگوییم که این گفته حقیقت ندارد که تخم کتان فقط چربی های ناحیه شکم را از بین می برد. اما با توجه به این اصل که آخرین ناحیه ای از چربی که در بدن شکل گرفته اولین لایه ای است که پاک سازی می شود.

 

اما از آنجا که بیشترین لایه های چربی در شکم هستند تاثیر بیشتری بر روی شکم دیده می شود و بدین صورت باید بگوییم اگر توده چربیهای کل بدن به یک اندازه باشد روند لاغر شدن و کاهش وزن و تناسب اندام با استفاده از تخم کتان می تواند به صورت یک روند منظم و متناسب و مساوی در کل بدن مشاهده شود.

نتیجه گیری در باره تخم کتان می توانیم به طور کلی به این مهم اشاره کنیم که یکی از دانه های مهمی است که روزانه باید مصرف شود تا با اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن شاهد کاهش چربی های شکم، چربی های بدن و کاهش وزن بشویم و سلامت خود را تضمین کنیم. پس اگر به دنبال منبعی با کمترین ضرر می گردید که هم موجب تناسب اندام شود و هم کاهش وزن و کاهش چربی و چاقی شکمی با تخم کتان دوست شوید.

دمنوش تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

 تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن

 

 

دمنوش تخم کتان برای لاغری

علاوه بر آنچه در بالا در خصوص خواص تخم کتان برای کاهش وزن بیان شد، در اینجا می خواهیم شما را با دمنوش تخم کتان آشنا سازیم، که می تواند در کاهش وزن و لاغر شدن به شما کمک نماید. در اصطلاح طب سنتی، تخم کتان دارای طبع گرم و خشکی بوده و می توانید صبح، هنگام صبحانه از آن استفاده کنید. دمنوش تخم کتان می تواند به شدت در افزایش سوخت و ساز بدن موثر باشد. همچنین این دمنوش اشتها را کاهش می دهد بنابراین غذا و کالری کمتری مصرف خواهد کرد.

 

طرز تهیه دمنوش تخم کتان برای لاغری:

یک قاشق پودر تخم کتان را در قوری ریخته و آب با دمای ۷۰ یا ۸۰ درجه به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور داده و نوش جان کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت