سنگ کیسه صفرا و رژیم غذایی

سنگ کیسه صفرا و رژیم غذایی

سنگ کیسه صفرا و رژیم غذایی

 
غیر از تغذیه فعالیت بدنی نیز بسیار مهم است تا انرژی دریافت شده در بدن انباشته نشود.
 
 
به گزارش تالاب در غیر این صورت، انرژی حاصل از مواد غذایی، به شکل بافت‌های چربی در بدن انباشته شده و می‌تواند مثل غدد درون‌ریز هورمون‌های متعددی را فعال یا غیرفعال کند و تمامی ارگان‌های حساس از جمله مغز، قلب، کلیه و همه سیستم‌ها را تحت تسلط خود درآورد.
 
در كل، افرادی که سنگ‌کیسه صفرا دارند باید چربی‌کمتری مصرف کنند تا از انباشتگی صفرا پیشگیری کرده و در ضمن باید رژیم غذایی سالمی حاوی غلات، نان‌های سبوس‌دار و میوه و سبزی داشته باشند زیرا ترکیبات نادرست در کیسه صفرا می‌تواند سبب کریستالیزه شدن‌ترکیباتی ‌شود که تشدید سنگ کیسه صفرا را به دنبال دارند.
 
بین روغن‌ها، جز روغن ‌نارگیل که دارای اسیدهای اشباع شده است، روغن‌های گیاهی هیدروژنه‌ نشده مفیدند. روغن‌های جامد را نیز اصلا توصیه نمی‌کنیم؛ چون هضم‌شان سخت‌تر است و بدن هم نیازی به آنها نداشته و بی‌جهت چربی خون را بالا می‌برند.
 
ترجیحا مبتلایان به سنگ کیسه صفرا باید روغن مایع مصرف کنند، البته در مورد روغن‌های مایع هم مساله این است که گاهی مصرف‌کنندگان تشخیص نمی‌دهند کدام روغن برای سالاد، کدام برای طبخ و کدام برای سرخ کردن مناسب است.
 
به همین دلیل، توجه به موارد درج شده روی بسته‌بندی‌اهمیت دارد. مبتلایان حتی می‌توانند مواد غذایی دارای چربی مثل انواع مغزها، کنجد، حلوا ارده و تخم‌مرغ … را نیز مصرف کنند، مگر آنکه در اثر خوردن‌شان دچار درد و ناراحتی شوند.
 
 
جدیدترین مطالب سایت