عوارض جانبی مصرف داروهای لاغری چیست ؟

عوارض جانبی مصرف داروهای لاغری چیست ؟

در صورتی که این داروها بیش از اندازه مصرف شوند یا مصرف بیش از چند هفته طول بکشد، عوارض زیر بروز می کند: افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، تعرق زیاد، یبوست، کم خوابی، تشنگی زیاد، گیجی، پربودن بینی ، سردرد، اضطراب و خشکی دهان.


آیا با مصرف قرص لاغری می توانیم وزن کاسته شده خود را حفظ کنیم ؟

اثر این داروها کوتاه مدت است. اگر فرد بخواهد پس از کاهش وزن برای مدت طولانی ثابت بماند، باید در تمام مدت مصرف قرص ، عادت غذایی اش را تغییر دهد و فعالیت ورزشی منظمی داشته باشد تا پس از قطع دارو به وزن اولیه بازنگردد.

عوارض جانبی مصرف داروهای لاغری چیست ؟

داروهای ضداشتها چگونه عمل می کنند؟

این داروها شرایطی را در بدن به وجود می آورند که فرد احساس گرسنگی نکند. به این صورت که باعث تولید بیشتر هورمون سروتونین و یا کاتکول آمین می شوند. این دو هورمون تولید شده در مغز، بررفتار غذایی فرد اثر گذاشته و با افزایش تولید آنها فرد احساس سیری و پری می کند.

داروهای ضداشتها برای همه افراد توصیه نمی شوند، افراد مسن و کودکان نباید از این داروها استفاده کنند.

 

در صورتی که می خواهید از داروهای لاغری استفاده کنید، حتما پزشک را از شرایط جسمی تان مطلع سازید؛ این که باردار یا شیرده هستید، حساسیت خاصی دارید و یا تحت درمان با داروی دیگری هستید یا در صورتی که مبتلا به دیابت ، فشارخون ، بیماری قلبی ، صرع ، بیماری کلیوی ، اعتیاد، تیروئید پرکار، افسردگی ، سردرد میگرنی و فشار چشم هستید، حتما پزشک خود را مطلع کنید. در ضمن فراموش نکنید که تنها تحت نظر دکتر از داروهای لاغری استفاده کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت