فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

در ماه رمضان لاغر نشوید

در ماه رمضان لاغر نشوید

در ماه رمضان لاغر نشوید

 

متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام در ماه رمضان به آنها مراجعه می‌نمایند توصیه های را گوشزد می كنند.

 

متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام در ماه مبارک رمضان به آنها مراجعه می‌کنند مصرف انواع حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت ، خوراک کبک و گوشت بزغاله را در وعده  افطار به آنها توصیه می‌کنند.

 

آنها اعتقاد دارند گنجاندن این مواد به سبد غذایی افراد لاغر به آنها کمک می‌کند که بر لاغری خود در ماه مبارک رمضان غلبه کنند.

 

مصرف شیر برنج، شیرینی هایی مانند باقلوا، قطاب، خوردن پسته، فندق، بادام ، کنجد، و گنجاندن میوه های شیرین به سبد غذایی را از دیگر عوامل موثر در افزایش وزن افراد لاغر در ماه رمضان می دانند.

 

آیا روزه سبب لاغری می شود ؟
در کسانی که به نحو صحیح روزه می گیرند و دو وعده غذای نسبتاً سبک در سحری و افطار می خورند روزه سبب لاغری می شود . به بیان دیگر ، اگر در هنگام روزه داری یک وعده غذای انسان حذف شود طبعاً کالری دریافتی کمتر از میزان نیاز بوده و برای تأمین مازاد نیاز به انرژی از چربی ذخیره در بدن استفاده خواهد شد و فرد لاغر می شود . اما اگر غذای مصرفی در سحر ، افطار و تا هنگام خواب ، در حد نیاز بدن و یا حتی بیشتر باشد لاغری رخ نمی دهد

 

این چاق شدن در زمان روزه‌داری اتفاق می‌افتد اگر فرد رعایت كالری مصرفی را ننماید و اگر هم در زمان روزه‌داری رعایت كند، بلافاصله پس از اتمام روزه‌داری (پس از ماه رمضان) و آن هم به علت افزایش كالری مصرفی اتفاق خواهد افتاد.

 

پس راه چاره چیست؟ آخرین اطلاعات علم تغذیه تأكید بر عدم كاهش تعداد وعده‌های مصرفی در طول روزه داشته و بنابراین یك رژیم صحیح در طول ماه مبارك رمضان مشتمل خواهد بود بر: (1) صرف یك وعده غذای سبك پس از اذان مغرب (2) با فاصلة حداقل 2 ساعت صرف شام (3) مصرف سحری

 

روزه و افزایش وزن
برخلاف گروه اول، گروه دیگری كه برای افزایش وزن تلاش می‌كنند، سوال می‌كنند كه چگونه می‌توانند رژیم خود را طی ماه رمضان ادامه دهند. در پاسخ به این گروه موارد زیر توصیه می‌شود. شما می‌توانید در طول ماه مبارك رمضان هم از رژیم افزایش وزن خود پیروی کنید.

 

برای این كار می‌توانید غذاهای با كالری بالا و حجم كم (با دانسیته انرژی بالا) كه بیشتر غذاهای چرب و شیرین هستند را البته با در نظر گرفتن سالم بودن آنها استفاده كنید.برای مثال در سوپ‌های خود خامه اضافه کنید. برنج خود را با كره میل كنید.

 

همچنین می‌توانید به خورش‌ها قدری آرد اضافه كنید تا هم غلیظ‌تر شوند و هم میزان كالری آنها بیشتر شود. استفاده مناسب از مواد غذایی شیرین مانند خرما، شله زرد و انواع فرنی، حلوا و كاچی و شیربرنج‌خانگی با افزودن عسل به آن راه دیگری برای دریافت كالری اضافی است.

 

استفاده از تمام وعده‌ها و میان وعده‌ها در مدت زمان مجاز به دریافت مقادیر اضافی كالری كمك می‌كنند بنابراین به خصوص وعده سحری را از دست ندهید و آن را جایگزین وعده ناهار كه حذف می‌شود، بكنید.

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
فوتبال