پیدایش رژیم لاغری با آب

پیدایش رژیم لاغری با آب

رژیم آب چیست ؟

 

رژیم لاغری با آب آیا امکان پذیر است ؟

 

رژیم آب که برخی آن را با نام رژیم آب سرد نیز می شناسند، یکی از جدیدترین روشها برای آب کردن چربیها محسوب می شود. رژیم آب به سایر رژیم های رایج امروزی که خوردن برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل ممنوع می کنند ، شباهت چندانی ندارد.

 

رژیم آب مصرف غذا را برای شما محدود نمی کند و به ورزش هم احتیاج ندارد. کسانی که رژیم آب می گیرند می توانند هرچه که دلشان می خواهد مصرف کنند و در نهایت وزن خود را کاهش دهند.

پیدایش رژیم لاغری با آب

پیدایش رژیم آب :

ریشه و تاریخچه اصلی رژیم آب مشخص نیست ، برخی از منابع اینترنتی معتقدند این رژیم از یک مقاله که در سال ۱۹۹۷ توسط موسسه تحقیقات دورهام واقع در کارولینای شمالی منتشر شد، الهام گرفته شده است درحالیکه داگلاس سیلور پورتر که ظاهرا” یک پزشک و دانشمند است ادعا می کند او رژیم آب را اختراع کرده است.

 

فلسفه رژیم آب :

فلسفه ای که پشت این رژیم خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند.هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه براین نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم و کمتر به سراغ غذا برویم. همچنین گفته می شود که رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند.

 

پیدایش رژیم لاغری با آب

رژیم آب چگونه کار می کند؟

در رژیم آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم ) آب مصرف کند، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که بطور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند. این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا ویا بدون غذا مصرف شود.

 

مزایا و معایب رژیم آب :

یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند. یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائما” به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است.

 

جدیدترین مطالب سایت