خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو

خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو
خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو
 
گیاه بو جزو گیاهان دارویی پر خواص میباشد.
 
تحقیقات حاکی از آن است که سوزاندن این برگ در خانه میتواند در ۵ دقیقه از طریق کاهش استرس و فشار روحی و روانی به شما آرامش ببخشد.

مجله تالاب : نام این برگ بو است و مالاکوو، دانشمند روسی برای اولین بار اثرات معجزه‌آسا و آرامش‌ بخش آن را کشف کرد. برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود و معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد. در بسیاری نقاط از این برگ به عنوان طعم‌دهنده و کاهش دهنده بو بد غذا در آشپزی استفاده می‌شود.

 

علاوه بر خاصیت طعم‌دهندگی برگ بو، این گیاه خاصیت آرامش‌بخش نیز دارد و سبب تقویت پوست و دستگاه تنفسی می‌شود. در واقع این گیاه با تمرکز بر هورمون‌‌های استرس می‌تواند حتی در بدترین شرایط شما را آرام کند. برای این کار کافی است در روز یکی از برگ‌های خشک این گیاه را بسوزانید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و از این طریق فضای خانه را عوض کنید و انرژی داخل خانه را مثبت کنید.

 خواص شگفت انگیز گیاه برگ بو

خواص برگ بو:
 
* ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است.
 
* همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.
 
* وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.
 
* از سوی دیگر این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.
 
* منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند.
 
* دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد.
 
* آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند.
 
* ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند.
 
* اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود.
 
* آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است.
 
 
* در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتها آور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرار آور استفاده می‌شود. همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند.
 
*- برگ بو در مورد گریپ و یا عفونت روده ای ضد عفونی کننده خوبی است. برای درمان برونشیت مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
* دم کرده آن که با جوشاندن ۳ برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد.
 
* دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید.
 
* برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است؛ دم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است. این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید تا به هضم غذا کمک کند.
 
* ماساژ دادن روغن طبیعی آن ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد.
 
* چند قطره روغن آن را به شامپو بیفزایید تا از شوره سر رهایی پیدا کنید.
 
* آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند.
 
منبع: Family Health Freedom Network
 
جدیدترین مطالب سایت