زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی

زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی

خواص فراوان زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی – فواید زنجبیل

 

گیاه زنجبیل همراه با گیاهان دیگر به عنوان تقویت‌ كننده معده و بدن، بادشكن و ضد نفخ بكار می‌رود. همچنین پزشكان چینی جدیدا كشف كرده‌اند كه شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده است.

 

زنجبیل تازه و شربت زنجبیل با چای زنجبیل در بدن گرما تولید كرده و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می‌سازد. این گیاه برای زنانی كه عادت ماهیانه آنها عقب می‌افتد تجویز شده است.

 

زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی و گلو درد است. اگر گلو درد دارید می‌توانید چای آن را بنوشید، زنجبیل را حتی برای كمپرس نیز می‌توان استفاده كرد كه سموم بدن را خارج می‌سازد. برای این منظور ابتدا چای زنجبیل استفاده كنید، سپس دستمالی را با آن آغشته و آب اضافی آنرا فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.

زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی

شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. مبتلایان به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یك قاشق چای خوری از این شربت را همراه با كمی آب بنوشند زخم معده‌ی آن‌ها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

 

یك قاشق چایخوری پودر خشك زنجبیل و یا دو قاشق چایخوری زنجیبل رنده شده تازه را در داخل قوری ریخته روی آن آب حوش بریزید و به مدت پنج دقیقه آنرا با حرارت ملایم دم كنید و سپس آنرا با عسل شیرین كرده و میل كنید.

چای زنجبیل هر چقدر بیشتر بماند و دم بكشد تندتر می‌شود. حتی می‌توان چای زنجبیل را بعد از سرد شدن در داخل یخچال گذاشت و خنك كرد و مانند یك نوشابه سرد استفاده كرد. برای تهیه شربت زنجبیل یك قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط كرده و در شیشه در بسته در یخچال نگهداری كنید و هر موقع خواستید مصرف كنید.

 

جدیدترین مطالب سایت