بیماری تیرگی زیر چشم

بیماری تیرگی زیر چشم

درمان بیماری تیرگی زیر چشم

یك بیماری ایدیوپاتیك است. به این معنا كه علت بیشتر آنها ناشناخته است البته بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند(بیشتر زمینه ارثی دارد) اما از شایع‌ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم‌ها می‌توان به انواع آلرژی‌ها اشاره كرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یك حساسیت ساده به بوی گل، ادویه ها و…

 

شروع می‌شود و به آلرژی به انواع داروها (مانند پنی‌سیلین)، دود سیگار و هوای آلوده و غیره… بدیهی است درمان آن، استفاده از یك آنتی‌هیستامین نیست بلکه باید از ماده حساسیت‌زا دوری جست.

 

دومین علت شایع كبودی زیر چشم اختلالات خواب است. خیلی‌‌ها عقیده دارند كه یك خواب 3 تا 4 ساعته طی شبانه‌روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این‌طور نیست و بایدحتما 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز را به خوابیدن اختصاص دهید

 

از جمله علل دیگر کم خونی بیماری‌های هورمونی، عاطفی، روحی روانی و تغذیه‌ای را نیز می توان در بروز تیرگی زیر چشم  نام برد ،همچنین می توان كاهش وزن‌های ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف را نیز ازجمله علل مهم افتادگی چین و چروك صورت و تیرگی زیر چشم دانست.

 

بیماری تیرگی زیر چشم

 

راه حلهای پیشنهادی

اولین و بهترین راه، حل مشكلات یاد شده است. هرچند در موارد مادرزادی حل مشكل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسك‌های شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می‌شود.

 

این امكان را برای پوست شما مهیا می‌كند كه پس از یك روز خسته‌كننده كاری پوست خود را با این مواد طراوت ببخشید و زمانی این تاثیرات بیشتر می‌شود كه در ماسك‌ از مواد آنتی‌اكسیدان یا ضد پیری نیز كمك گرفته شود(مانند ویتامین ث)

 

پوست خیار یكی از این مواد معجزه‌آساست. گذاشتن چای كیسه‌ای نیمه‌گرم در زیر چشمانتان را هم فراموش نكنید، چرا كه چای با داشتن مقادیر زیادی تانن تاثیر خوبی بر كاهش ورم و بازشدن  رنگ صورت شما دارد.

صبح كه از خواب بیدار می‌شوید صورتتان را با آب خنك بشویید این باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر چشمان شما به یك باره بر اثر سردی آب منقبض و پس از چند دقیقه به صورت واكنشی متورم شود.

 

افزایش خون‌رسانی درمان اصلی كبودی زیر چشم است. همچنین استفاده از ترکیب سرکه سیب با عسل را هم میتوان توصیه نمود.از دیگر ماسکهای زیر چشم ورقه های سیب زمینی راهم موثر دانسته اند.

امروزه روش جدیدی به نام مزوتراپی با بهره‌گیری از جدید‌ترین و مؤثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان  كبودی و پف زیر چشم گام موثر بردارد.

 

از بین این داروها می‌توان به ویتامین k، رتینول، ویتامین C، داروهای بازكننده عروق خونی ، انواع اسیدهای میوه‌ای مثل گلیكولیك اسید و مواد مغذی برای سلول‌های پوستی شامل اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری برای فعالیت سلول‌های پوستی اشاره كرد.

 
البته این مواد پیش از این در انواع كرم‌ها و لوسیون‌های دور چشم به‌كار رفته و امتحان خود را پس داده‌اند اما از آنجایی كه جذب این مواد از روی پوست با محدودیت‌هایی رو به رو است، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئن‌تر كرده است.

 
یكی دیگر از داروهای پرمصرف در تیرگی زیر چشم، مواد پركننده و آب‌رسان است كه قادر است خشكی و گودافتادگی پوست زیر چشم‌ها را به شكل قابل قبولی ترمیم كند.علاوه بر مزوتراپی، قطع یا حداقل كاهش مصرف سیگار، كاهش مصرف نمك و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های حاوی مواد آنتی‌اكسیدان مثل اسفناج نیز توصیه می‌شود.

استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریك عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط اینكه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.‌یكی دیگر از داروهای پرمصرف در تیرگی زیر چشم، مواد پركننده و آب‌رسان است كه قادر است خشكی و گودافتادگی پوست زیر چشم‌ها را به شكل قابل قبولی ترمیم كند.

 

جدیدترین مطالب سایت