همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه 

 

روزاسه نام بیماری شایع بیشتر بین خانم هایی هست که پوست صورت نا ملایم و به صورتی خشک میشود در ادامه با همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه سایت تالاب را بخوانید.

 

بیماری روزاسه به نوعی التهاب پوستی گفته می شود که در بین مردم بسیار شایع است. در این مطلب به بررسی کامل ایران بیماری می پردازیم. بسیار رواج دارد که گفته می شود با نگاه کردن به پوست افراد قادر خواهید بود که تا اندازه ای به سلامت آنها پی ببرید. در بسیاری از موارد مشکلات پوستی بر اثر اختلالی در درون بدن به وجود می آیند.

 

به همین دلیل هم بسیاری از متخصصان پوست پیش از آنکه مبادرت به تجویز دارو، کرم یا پماد کنند، آزمایش های ابتدایی را برای اندازه گیری هورمون ها و وضعیت کلی عملکرد بدن انجام می دهند.در ادامه نوشته با یکی از عوارض پوستی به نام «روزاسه» آشنا خواهیم شد که همچون بسیاری از بیماری های دیگر پوستی در افراد گوناگون شدت متفاوتی دارد.

 

«روزاسه» به علت تورم به وجود می آید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

حتما با برخی از امراض پوستی همچون «پسوریازیس» و «اگزما» آشنایی دارید اما آیا با عارضه «روزاسه» هم آشنایی دارید؟اگر شما هم برای نخستین بار است که این نام را می شنوید بهتر است این متن را انتها مطالعه کنید.دکتر «جولیا تی. هانتر» از متخصصان پوست در رابطه با این عارضه می گوید: “روزاسه، نوعی رشد غیرطبیعی رگ های خونی در همه لایه های پوست است که با مشکلاتی را در داخل بدن و تورم هایی را روی پوست بدن به وجود می آورد.”

 

این رشد غیرطبیعی رگ های خونی می تواند دلایلی چون تیروئید کم کار، رشد قارچ هایی در درون بدن، تورم شکم و بیماری های مزمنی که بر اثر قرار گرفتن زیر نور آفتاب به وجود می آیند داشته باشد.

 

به رگ های تازه توجه کنید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

اکنون تا حدودی با این عارضه آشنا شدید اما چگونه آن را تشخیص دهید. دکتر هانتر در این باره می گوید، یکی از راهکارهای تشخیصی رگ های خونی شما هستند.وی ادامه می دهد: “نشانه این بیماری شامل قرمزی پوست، ظاهر شدن رگ هایی کوچک و بزرگ روی گونه، بینی، چانه، پیشانی، گردن و قفسه سینه است.”

 

در زمان هایی هم که گونه های تان گل می اندازند مانند زمانی که اضطراب دارید، عرق می کنید، گرم تان می شود یا غذای تند میل می کنید بیشتر نمایان می شوند.

 

«روزاسه» در سنین حدود ۳۰ سال نمایان می شود

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

به گفته دکتر هانتر، نوعی گُر گرفتن در صورت که گاهی در کودکی و بعد از خوردن غذاهای تند روی می داده، ممکن است در سنین حدود ۳۰ سال نیز به وجود آیند که امکان دارد بر اثر همین عارضه پوستی باشد.

 

ابتدا باید از درون آن را درمان کنید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

اگرچه این عارضه هم از درون و هم از بیرون باید مورد مداوا قرار گیرد با این حال ابتدا باید از داخل مانند تشخیص تیروئید کم کار به درمان آن اقدام شود.اگر تنها به درمان ظاهری آن اقدام کنید، نشانه ها دوباره ظاهر خواهند شد و کمتر هم نخواهند شد.دکتر هانتر بر ان باور است که برخی به دلایل ژنتیکی دارای حساسیت های پوستی هستند که خوردن برخی از مواد غذایی هم تغییراتی را در پوست آنها به وجود می آورد.

 

با توجه به آنچه گفته شد ابتدا وضعیت تیروئید و حساسیت های احتمالی غذایی را مورد بررسی قرار دهید و سپس برای درمان های بیرونی و ظاهری اقدام کنید.

 

رژیم غذایی می تواند در روند درمان، معجزه آسا باشد

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

اگر واقعا می خواهید تغییری اساسی در وضعیت پوست خود به وجود آورید باید تغییراتی را در سبک زندگی خود به وجود آورید.

 

دکتر هانتر بر این باور است که رژیم غذایی ای که با گروه خونی شما همخوانی ندارد و یا کاهش میزان اسید هیدروکلریک در معده می تواند از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن «روزاسه» باشد.گنجاندن سبزیجات سبزرنگ و انواع گوشت های سالم می تواند در بهبود این عارضه نقش موثری داشته باشد.

 

با مراقبت های پوستی بهتر می توانید این عارضه را درمان کنید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

به گفته دکتر هانتر، پوست شما می تواند گویای آن باشد که درون شما چه می گذرد. وی توصیه می کند از محصولات بهداشتی ای استفاده کنید که غیر سمی، ضدتورم و ضدخارش باشند.می توانید برای تهیه چنین محصولاتی از متخصص پوست یا از پزشکان داروخانه ها کمک بگیرید.

 

برچسب روی محصولات را به دقت بخوانید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

از جمله ترکیباتی که می توانند سبب خارش پوست شوند، الکل، فندق، معطرکننده ها، منتول، نعناع و روغن اوکالیپتوس هستند که ممکن است در مواد بهداشتی و آرایشی وجود داشته باشند.اگر ترکیبات موجود در مواد بهداشتی را در زمان خریداری آنها مطالعه کنید می توانید به این موضوع پی ببرید.

 

از انجام «میکرودرم ابریژن» هر چند هم قیمت مناسبی داشته باشد پرهیز کنید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

اکنون که حتی برچسب روی مواد بهداشتی را به دقت مطالعه می کنید و از خرید انواع نامناسب آن پرهیز می کنید، این را هم بدانید که به گفته دکتر هانتر یکی از پرآسیب ترین اقدامات برای بدتر شدن وضعیت این عارضه پوستی می تواند انجام «میکرودرم ابریژن» باشد.

 

لازم است که حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

اگر به این عارضه پوستی مبتلا شده اید بهترین کار این است که به یک متخصص پوست خوب مراجعه کنید.وی می تواند با درمان های دارویی و تغییراتی در سبک زندگی شما بهترین کمک برای بهبود این وضعیت را به شما کند.

 

مسلما این تنها شما نیستید که از این عارضه رنج می برید

همه چیز در مورد درمان و بیماری پوستی روزاسه

به گزارش تالاب یکی از عواقبی که بروز بیماری های پوستی می تواند در افراد داشته باشد این است که آنها قضیه را برای خود بسیار دشوار تصور می کنند و گمان می کنند که در این مسیر کاملا تنها هستند.دکتر هانتر برای اینکه این باور اشتباه را در افراد از بین ببرد می گوید موارد ابتلا به «آکنه روزاسه» کم هم نیست و می تواند دلایلی همچون تغذیه ناسالم و ترکیبات نامناسب موجود در مواد آرایشی و بهداشتی داشته باشد.وی می گوید تقریبا ۱۶ میلیون آمریکایی به این عارضه مبتلا هستند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت