گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

 

سم زدایی و سلامتی بدن یکی از کارهای مهم براسی سلامتی بدن است در ادامه مطلب گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن با سایت تالاب همراه باشید.

 

سم زدایی بدن به معنی دفع کردن مواد مضر و اضافی از تمامی اعضا و اندام ها است که بدن به طور طبیعی این کار را انجام می دهد. سم زدایی سال هاست به عنوان یکی از اصلی ترین سیستم های سلامتی شناخته شده است. اما برای سم زدایی به جز نوشیدنی های پاکسازی روش های مفید دیگری هم وجود دارد. در ادامه مطلب به شما خواهم گفت که سم زدایی چیست و چگونه می توان آن را در خانه انجام داد.

 

سم زدایی فقط برای مبارزه با اعتیاد نیست

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

اکثر مردم سم زدایی را به الکل، مواد مخدر و هر چیز اعتیاد آوری ربط می دهند و همچنین آن را یکی از راه های کاهش وزن می دانند. اما در واقع هدف سم زدایی حذف تاثیرات منفی محیط مثل: مواد شیمیایی صنعتی، سموم حشرات، افزودنی های موجود در غذاها، دود ثانویه، آلودگی و فلزات سنگین بر بدن است. امروزه مردم با هدف قرار دادن کلیه و روده سم زدایی داخلی انجام می دهند.

 

سم زدایی روشی جامع برای درمان و پالایش ذهن و جسم است

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

سم زدایی روشی گسترده است که می توان به روش های مختلف در برنامه های سلامتی آن را به کار برد. برخی از فواید سم زدایی شامل: هدف قرار دادن سردردها و کمردردهای بی دلیل، مبارزه با از دست دادن حافظه، تقویت بدن در مقابل واکنش های آلرژیک و بیرون راندن مواد شیمیایی مضر و خطرناک از بدن می باشد.

 

یکی دیگر از فواید سلامتی سم زدایی خون، کلیه و کبد است که هیچ رژیمی نمی تواند داشته باشد. وقتی سیستم ایمنی بدن تحریک می شود، سیستم هورمونی نیز تقویت می شود و تعلق بدن شکر، کافئین، نیکوتین و الکل را کاهش می دهد.

 

سم زدایی کوتاه مدت معروف تر است اما موفقیت کمتری دارد

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

برنامه سم زدایی کوتاه مدت می تواند شامل آب درمانی ۲۴ ساعته، درمان با شلاتور (سم زدایی برای از بین بردن فلزهای سنگین)، پاکسازی روده بزرگ، پاکسازی پوست و تزریق داخل وریدی می باشد.دنبال کردن این برنامه های سم زدایی صحیح نیست زیرا لازمه آن ها حذف برخی از مواد مغذی کلیدی می باشد. هرگز نباید بدن را از پروتئین، فیبر یا هر نوع ماده مغذی دیگری محروم کرد.

 

ایجاد عادت های سالم در طول زمان بهترین روش سم زدایی است

بهترین انتخاب می تواند سم زدایی طولانی مدت باشد که به جای پرهیز از گروه های غذایی خاص، حذف کربوهیدرات و یا شیرین کننده ها روی عادت های سالم تمرکز می کند. سبک زندگی سالم از مجموعه عادت های سالم بوجود می آید و اخت گرفتن با عادت های جدید نیز زمان می برد. اگر به یکباره تغییراتی ایجاد کنید که نمی توانید آن را تحمل کنید پس بدون شک با شکست مواجه خواهید شد.

 

خوردن میوه ها، سبزیجات و آب میوه و مصرف ویتامین ها و مکمل ها سیستم ایمنی بدن را تقویت و تنظیم می کند. و در کنار آن ورزش و مدیتیشن نیز استرس و سطح انرژی بدن را تنظیم می کند. هومیوپاتی و طب سوزنی بهترین روش ها برای از بین بردن اضطراب و استرس می باشند.

 

باید قبل از شروع سم زدایی در خانه با پزشک مشورت کرد

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

کسانی که می خواهند یک برنامه سم زدایی جدی انجام دهند باید قبل از آن با پزشک مشورت کنند تا به ریشه مشکلاتشان پی ببرند و با سم زدایی به نتایج بهتری برسند. برنامه های روزانه سم زدایی که در زیر به آن ها اشاره خواهم کرد برای شروع خوب هستند اما تاثیر طولانی مدت ندارند.

 

حمام نمک اپسوم یکی از بهترین روش های سم زدایی

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

این روش یکی از روش های محبوب هنرمندان و بازیگران است. نمک سموم را از بدن می زداید و وقتی با آب مخلوط می شود روده بزرگ را پاکسازی می کند.

 

پاکسازی با آبمیوه می تواند به تغذیه کمک کند اما نباید تنها چیزی باشد که مصرف می کنید.

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

پاکسازی با آبمیوه مثل افزودن لیمو به آب. اسید سیتریک لیمو با نفوذ و شکستن ملکول های چربی به سیستم گوارشی کمک می کند و علاوه بر آن سطح ویتامین C بدن را افزایش می دهد. ناگفته نماند که این روش سم زدایی با روش آب درمانی کاملا متفاوت است زیرا در آب درمانی فقط باید آب میوه در طول روز مصرف کرد.

 

برای سم زدایی اهداف کوچک در نظر بگیرید

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

کسانی که می خواهند مصرف قندشان را کنترل کنند شروع به سم زدایی شکر می کنند تا انرژی بدن را افزایش دهند و وزن بیشتری کم کنند. این نوع سم زدایی شامل حذف شکر از برنامه غذایی است. غذاهایی مثل دسر، نوشیدنی های شیرین و غذاهای پردازش شده.اهداف بزرگی مثل حذف شکر معمولا نتایج بلند مدتی نخواهند داشت. بنابراین سعی کنید ابتدا اهداف کوتاه مدت در نظر بگیرید تا به نتایج بهتری برسید.

 

به عنوان مثال اگر مشکل تان شکر است لیستی از غذاهایی که شکر بالایی دارند را یادداشت کنید و برای آن ها جایگزین در نظر بگیرید. به عنوان مثال نوشیدنی های بدون کالری را جایگزین نوشیدنی های شکر دار کنید. اهداف کوچک همیشه نتایج بهتری خواهند داشت.

 

سم زدایی پوست با لایه برداری

رایج ترین روش برای سم زدایی پوست لایه برداری می باشد. لایه برداری با از بین بردن سلول های مرده، پوست را سالم نگه می دارد.لایه برداری همراه با سونا و ماساژ اضطراب و تنش را کاهش می دهد.

 

بدن به طور طبیعی خودش را سم زدایی می کند

گزارشی کامل از سم زدایی و سلامتی بدن

 به گزارش پارس ناز برای سم زدایی بدن نیاز نیست که حتما یک برنامه غذایی خاص برای خودتان داشته باشید. در واقع سم زدایی نقشی است که اعضای بدنمان انجام می دهند. بدن ما به طور طبیعی طوری طراحی شده که بوسیله کبد، پوست، سیستم سیستم ادراری و دستگاه گوارشی دائما سموم را از خود دور کند.

 

بهترین راه برای حفظ بدن از سموم چیست؟ غذاهایی بخورید که سیستم گوارش و اندام های بدن را سالم نگه دارد. بدن را طوری تغذیه کنید که برای مبارزه آمادگی داشته باشد. میوه، سبزیجات، پروتئین، کربوهیدرات های سرشار از فیبر، چربی های سالم، ویتامین، مواد معدنی و پروبیوتیک ها نقش مهمی در ساخت یک بدن قوی از درون و بیرون دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت