فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

با این 7 خوراکی اعصابی آرام داشته باشید

با این 7 خوراکی اعصابی آرام داشته باشید

 

اگر اعصابی ناآرام دارید، خوراکی هایی وجود دارند که با خوردن آنها می توانید به آرامش برسید.

 

سیستم عصبی در بدن انسان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها می‌باشد. این سیستم عملکرد ما را تحت کنترل خود دارد و انجام تمام فعالیت‌های فیزیولوژیکی در بدن را تنظیم می‌کند. اگر سیستم عصبی، عملکردی درست و مناسب داشته باشد، سایر قسمت‌های بدن نیز هماهنگ عمل می‌کنند و اگر این سیستم به هر علت دچار نقص شود سایر قسمت‌ها نیز به مشکل خواهند خورد. برای عملکرد درست لازم است تا این سیستم در آرامش باشد. عصبانیت، استرس، اضطراب، بی‌خوابی و … در عملکرد سیستم عصبی و نیز سایر قسمت‌های بدن تأثیر می‌گذارد.

 

آرام کردن این سیستم راه‌های متعددی دارد. یکی از بهترین و طبیعی‌ترین راه‌ها برای کسب آرامش اعصاب، استفاده از مواد غذایی آرامش‌دهنده است. در مقاله قبل با تعدادی از این مواد آشنا شدیم. در این مقاله شما را با چند ماده غذایی دیگر آشنا خواهیم کرد.

 

عسل

بسیاری از افراد از عسل استفاده می‌کنند. اما شاید ندانند که عسل برای آرامش بدن و ذهن بسیار کارآمد است. عسل دارای مقادیر فراوانی اسیدآمینه تریپتوفان است. اسیدآمینه تریپتوفان به کاهش اضطراب کمک می‌کند و باعث ایجاد آرامش در سیستم عصبی می‌شود. عسل همچنین سرشار از پتاسیم است که اثرات آرام‌بخشی بر مغز و بدن دارد.

 

شیر

اگر نیاز دارید که به‌سرعت آرام شوید یک لیوان شیر گرم بنوشید. شیر گرم دارای تریپتوفان است که در بدن به سروتونین تبدیل می‌شود. سروتونین احساس آرامش خوشایندی را ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به‌آرامی به خواب بروید. کلسیم موجود در شیر نیز به احساس آرامش کمک می‌کند.

 

آرد جو دو سر

جو دوسر به‌عنوان یک ماده بدون قند شناخته شده است و به چند علت باعث آرامش می‌شود: این کربوهیدرات پیچیده جذب تریپتوفان را افزایش می‌دهد. همچنین جو دوسر سرشار از ویتامین B6 است.
B6 یک ویتامین ضد استرس است. جو دوسر دارای ملاتونین نیز می‌باشد. ملاتونین باعث آرامش می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی به خواب بروید.

 

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای از کربوهیدرات پیچیده تشکیل یافته است. برنج قهوه‌ای به آرامش ذهن کمک نموده و تولید هورمون‌های آرام‌بخشی چون سروتونین و ملاتونین را باعث می‌شود. برای اولین باری که برنج قهوه‌ای مصرف می‌کنید ممکن است احساس خواب‌آلودگی داشته باشید، این مسئله به این علت است که برنج قهوه‌ای هورمون‌های آرام‌بخش تولید می‌کند.

 

ماهی‌های آب سرد

ماهی‌های آب سرد مانند تون، ماکرل، سالمون، ساردین و … سرشار از امگا 3 هستند. امگا 3 باعث افزایش سطح سروتونین می‌شود و تولید هورمون‌های مرتبط با استرس مانند کورتیزول و آلدوسترون را کاهش می‌دهد. همچنین فشارخون را کاهش می‌دهد. در حقیقت امگا 3 موجود در انواع ماهی‌های آب سرد با کاهش عوامل تشدیدکننده استرس، باعث ایجاد آرامش می‌شوند.

 

چای سبز و چای گیاهی

گاهی اوقات بهترین راه برای آرامش یافتن نوشیدن یک فنجان چای سبز یا هر چای گیاهی دیگر است. چای سبز دارای اسیدآمینه‌ای به نام ال تیانین است که خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. اسیدآمینه ال تیانین تولید امواج آلفا را تحریک می‌کند. امواج آلفا که در مغز تولید می‌شوند باعث ایجاد حالتی خلسه مانند می‌شوند و آرامش‌بخش هستند. ال تیانین همچنین استرس را کاهش داده و آرام‌بخشی را به صورتی کاملاً طبیعی برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

سنبل‌الطیب، گیاهی آرام‌بخش

سنبل‌الطیب در تمام دنیا به‌عنوان یک آرام‌بخش شناخته‌شده است. این گیاه دارویی اضطراب را کاهش و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. سنبل‌الطیب (یا همان گیاه علف گربه) به‌منظور آرام‌بخشی در افراد مبتلا به بی‌خوابی، بی‌قراری و عصبانیت کاربرد دارد. این گیاه بالأخص در افرادی که به علت نگرانی دچار بی‌خوابی می‌شوند، کاربرد دارد و باعث ایجاد آرامش در ایشان می‌شود. شما می‌توانید روزانه به اندازه 150 میلی‌گرم از آن استفاده کنید. پیش از مصرف سنبل‌الطیب (والرین) با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
فوتبال