ایجاد باکتری در دهان به دلیل خوراکی ها ناشناس

مجموعه : تغذیه سالم
ایجاد باکتری در دهان به دلیل خوراکی ها ناشناس

ایجاد باکتری در دهان به دلیل خوراکی ها ناشناس

در طول روز خوراکی های را میخوریم که باعث میشود برای دهانمان آسیب ساز شود در ادامه با ایجاد باکتری در دهان به دلیل خوراکی ها ناشناس سایت تالاب را دنبال کنید.

 

با خوردن هر وعده غذایی و ماده خوراکی باکتری ها روی دندان تجمع می کنند و کم کم فعالیت های خود را روی دندان آغاز می کنند. روزانه نوار چسبناکی از باکتری به نام پلاک روی دندان های شما شکل میگیرد. این باکتریها با خوردن غذاهای شیرین و نشاسته دار روی دندان ها قرار گرفته و اسیدی را تولید میکنند که مینای دندان را از بین برده و سوراخ هایی در دندان ایجاد میکند که به آن کرم خوردگی یا فاسد شدن می گویند.

 

هر بار که غذاهای قندی یا نشاسته دار مصرف می کنید دندانهای شما به مدت بیست دقیقه یا بیشتر در معرضی حمله اسیدهای فاسدکننده دندان قرار میگیرد. هر چیزی که موجب گردد تا محیط دهان اسیدی شود مثل خوردن غذاهای اسیدی، استفراغ و یا ترشح اسید معده منجر به فاسد شدن دندان ها می شود.

 

همه ما بارها شنیده ایم که قند و شیرینی برای دندانها مضر است، حتماً در کودکی این تجربه را داشته اید که پدر یا مادر تان شکلات های مورد علاقه شما را جایی دور از دسترستان قرار می دادند تا دندانهایی سالم داشته باشید. با وجود اینکه قند برای دندان زیان آور است، اما خوردن هله هوله هایی چون چیپس و شیرینی چندین برابر برای دندانها زیان آورتر هستند.

 

ذرات قند به راحتی قابل شستشو می باشند، اما خرده های غذا و شیرینی در میان دندانها جا گرفته و مهمانی باشکوهی را برای پلاک ها ترتیب می دهند.مسواک زدن و استفاده از نخ دندان بسیار ضروری است، چرا که ذرات غذا و شیرینی را از میان دندانها خارج می کند. اگر پلاک ها به مدت طولانی در دندان ها بمانند روی هم انباشته شده

 

و تبدیل به «رسوب دندان» می شوند که دیگر با مسواک زدن قادر نیستید آن را از بین ببرید بلکه تنها یک دندانپزشک یا متخصصی بهداشت قادر است این کار را انجام دهد.

 

بیماری لثه: شوخی نگیرید

به گزار تالاب پلاکی که در مرز لثه ساخته میشود به لثه ها هم آسیب می رساند و سبب التهاب لثه، ورم کردن و خونریزی آن می شود. در این مرحله این عفونت هنوز پیشرفت نکرده و ساختارهای محافظ اطراف دندان ها هنوز اسیب ندیده اند پس میتوانید از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

 

اما اگر این التهاب لثه درمان نشود، پلاک ها زیر خط لثه ها رسوخ کرده و خود را به ریشه دندان می رسانند که به آن «پریودونتیتیس» گفته می شود. در این حالت پلاکها شروع به تخریب فیبرها و استخوانهای نگه دارنده دندان ها می کنند. همچنین پلاک ها می توانند در محلی اتصال دندان از لثه فاصله ایجاد کرده

 

و جایی برای پنهان شدن باکتریها درست کنند. گاهی با وجود اینکه لثه هایتان بیمار است، اما دندانهایتان سالم به نظر میرسد. بوی بدل دهان بدون اینکه دلیل خاصی داشته باشد می تواند یکی از علائم بیماری لثه باشد. عفونت لثه یک بیماری ناخوشایند است.

 

آخرین مرحله بیماری لثه را «عفونت حاد لثه» مینامند. در این مرحله فیبرها و استخوانهای محافظ لثه کاملاً از بین رفتهاند. دندانها شل شده و از جای خود خارج می شوند و گاهی میافتند و یا حتی لازم است کشیده شوند. به طور معمول این نوع بیماری های دندانی از سنین ۳۵ سال به بالا اتفاق می افتند.

 

زنان به دلیل داشتن هورمونهای خاصی خود بیشتر مستعد بیماریهای عفونت لثه هستند. زنان در دوران بلوغ، دوران قاعدگی، هنگام مصرف قرص های ضد بارداری، دوران حاملگی و در زمان یائسگی بیشتر در معرض بیماری های دهان و دندان هستند. علاوه بر روش های جلوگیری از بارداری مصرف داروهای خاصی چون داروهای ضدافسردگی و قلبی دهان را خشک کرده و آن را برای دریافت باکتریها فعال میکنند.

 

تغذیه ضعیف و نرسیدن مواد مغذی به بدن باعث عفونت لثه شده و در نتیجه تجمع باکتریها می شود. رژیم زیبایی من تمام مواد مغذی لازم را که برای حفظ سلامت دندان ها و لثه تان به ان احتیاج دارید، در اختیارتان میگذارد و باعث می شود تا لبخندی زیبا و فریبنده داشته باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت