خواص بی نظیر سمنو چیست؟

مجموعه : تغذیه سالم
خواص بی نظیر سمنو چیست؟

خواص بی نظیر سمنو چیست؟

سمنو یک ماده ی غذایی است که از جوانه گندم تهیه می شود و برای پیشگیری از سرطان و کاهش فشار خون بسیار مناسب می باشد.

 

سمنو از جوانه گندم تهیه می‌شود و تغییراتی در زمان جوانه زدن گندم به وجود می‌آید که سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلف است.

 

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: سمنو ماده غذایی است که از جوانه گندم تهیه شده و هیچ شیرین کننده مصنوعی به آن اضافه نمی‌شود و برای سلامت و رشد بدن به خصوص کودکان بسیار مفید است.

 

وی با اشاره به تغییراتی در هنگام جوانه زدن گندم به وجود می‌آید افزود: گندم سرشار از کربوهیدرات و ماده سازنده یا پیش ساز آن گلوکز است که در فرآیند جوانه زدن، کربوهیدرات شکسته و گلوکز آزاد می‌شود که شیرین کننده طبیعی است، همچنین در نتیجه این شکسته شدن کالری کاهش پیدا می‌‌کند.

 

خواص بی نظیر سمنو چیست؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: در جوانه زدن ترکیب خوبی به وجود می‌آید که سرشار از ویتامین‌ها و املاح است بنابراین ماده مغذی افزایش پیدا می‌کند، ویتامین E یکی از این ویتامین‌ها است که حاوی آنتی اکسیدان و در مقابل رادیکال‌های آزاد که در هوای آلوده و تماس با مواد آلاینده به وجود آمده و سرطان را ایجاد می‌کند مقابله می‌کند.

 

انوشه به ویتامین‌های دیگر که در سمنو موجود هستند اشاره و تصریح کرد: سمنو دارای ویتامین‌های گروه B و اسید فولیک است. فولیک اسید در بدن نقش سنتز و تولید کننده دارد، در تقسیم سلولی بیشتر سلول‌ها و رشد و تکامل نقش دارد. این نکته را مدنظر داشته باشیم که کمبود فولیک اسید باعث کم‌خونی می‌شود.

 

وی سمنو را یکی از منابع خوب بتاکاروتن معرفی کرد و گفت: این ماده پیش ساز ویتامین A است و نقش مهمی در سیستم عصبی، ایمنی و بینایی و سلامت پوست دارد.

 

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در سمنو املاح دیگری وجود دارند افزود: سمنو غنی از پتاسیم و منیزیم است و به دلیل داشتن پتاسیم برای مبتلایان به فشارخون مفید و آن را کاهش می‌دهد،همچنین منیزیم موجود در متابولیسم بدن و انقباضات عضلانی نقش دارد. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین مطالب سایت