خواص خوردن کیوی با پوست

مجموعه : تغذیه سالم
خواص خوردن کیوی با پوست

خواص خوردن کیوی با پوست

 

خواص آنتی اكسیدانی میوه كیوی نسبت به سایر میوه‌ها بسیار قوی‌تر و بیشتر است.

 

این در حالی است كه مصرف و جذب بیشتر آنتی‌اكسیدان‌ها می‌تواند در پیشگیری از بروز انواع خاصی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و علائم پیری موثر واقع شوند

 

این میوه منبع مهمی از ویتامین C به شمار می‌آید، بعضی‌ها كیوی را با پوست می‌خورند و می‌گویند خوردن 4 عدد كیوی در روز، مشكل داشتن استرس و بی‌خوابی را نیز از بین می‌برد. تا به حال چیزی از مضرات پوست كیوی نشنیده ام. فقط كسانی كه ناراحتی معده دارند و یا كودكان بهتر است این میوه را بدون پوست بخورند.

خواص خوردن کیوی با پوست

 

با كیوی جوان بمانید

جام جم آنلاین: متخصصان تغذیه تاكید كردند: خواص آنتی اكسیدانی میوه كیوی نسبت به سایر میوه‌ها بسیار قوی‌تر و بیشتر است. این در حالی است كه مصرف و جذب بیشتر آنتی‌اكسیدان‌ها می‌تواند در پیشگیری از بروز انواع خاصی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و علائم پیری موثر واقع شوند.

 

این متخصصان می‌گویند؛ وقتی پای قدرت آنتی‌اكسیدانی می‌رسد هیچ میوه‌ای چه به لحاظ كمیت و چه به لحاظ كیفیت نمی‌تواند با كیوی برابری كند.

 

آنتی‌اكسیدان‌ها شامل ویتامین‌ها و مواد فیتوشیمیایی موسوم به فلانوئیدها هستند كه قدرت خنثی‌سازی عملكرد مولكول‌های مخرب و بیماری زا تحت عنوان رادیكال‌های آزاد را دارند.

 

 

مولكول‌های رادیكال آزاد می‌توانند باعث بروز بیماری‌های مزمن و پیری در افراد شوند.

 

 

مواد غذایی غنی از آنتی‌اكسیدان‌ها مانند كیوی در بین عموم مردم و مصرف‌كنندگانی كه در جست‌وجوی راه‌هایی برای مصرف مواد غذایی طبیعی و سالم علاوه بر داروها هستند، طرفداران زیادی دارند.

 

نتایج این تحقیقات در مجله كالج آمریكایی تغذیه منتشر شده است.

 

در این تحقیق، پژوهشگران مركز تغذیه اطفال آركانزاس در دپارتمان كشاورزی آمریكا یك مطالعه مقایسه‌ای را بین كیوی، انگور قرمز و توت فرنگی انجام دادند كه همگی از منابع غذایی آنتی‌اكسیدان‌ها هستند.

 

نتایج تحقیقات نشان داد كه متابولیسم آنتی‌اكسیدان‌های موجود در كیوی بسیار ساده‌تر انجام گرفته و راحت‌تر جذب جریان خون می‌شوند.

 

با این حال دانشمندان هنوز نمی‌دانند كه طی كدام مكانیسم‌ آنتی‌اكسیدان‌های كیوی راحت‌تر و بهتر در بدن عمل می‌كند.

 

جدیدترین مطالب سایت