در رژیم غذایی قند را از برنامتان حذف کنید

مجموعه : تغذیه سالم
در رژیم غذایی قند را از برنامتان حذف کنید

در رژیم غذایی قند را از برنامتان حذف کنید 

قند ، قند و قند متاسفانه بیش از حد مضر است ، لطفا هرجور ممکن است از قند دوری کنید در ادامه با رژیم غذایی قند را از برنامتان حذف کنید در سایت تالاب همراه شوید.

 

درباره مضرات قند همیشه متخصصان تغذیه به افراد هشدار می دهند اما متاسفانه مصرف بی رویه آن روز به روز ادامه دارد و بیشتر می شود. همه میدانیم که باید از قند پرهیز کنیم. اگرچه طعم شیرین آن مطبوع است، اما کالری کاذب را به غذای ما اضافه می کند، رگ های خونی را مسدود کرده و باعث تجمع چربیها در بدن می شود.

 

اما برای دوری کردن از قند یک دلیل مهم تر وجود دارد. بسیاری از مراجعین من از شنیدن این جمله بسیار تعجب می کنند: «قند به پوست آسیب می رساند». بگذارید بیشتر توضیح بدهم. وقتی قند خون بالا میرود، ملکولهای قندی به کلاژن متصل شده و فعلی و انفعالاتی انجام می دهند که به آن « گلی کاشن» میگویند. این فعلی و انفعالات تولید مادهای شیمیایی

 

به نام (AGE) می کند که به دیواره پروتئینها متصل می شود، در چنین شرایطی پروتئینهایی که از غشاء پوست محافظت می کنند قادر نیستند آزادانه در بدن حرکت کنند؛ بنابراین بافت ها سفت و غیرقابل انعطاف می شود. این امر پوست را افتاده و شل کرده و در آن چین و چروک به وجود میآورد. این فعل و انفعالات همچنین منجر به عفونتهای پوستی می شوند.

 

حتماً همه شما میدانید شیرینیجات، نوشابه و بستنی سرشار از قند می باشند. یک بطری یک لیتری نوشابه حاوی ۱۰ قاشق غذاخوری قند است. (یک قاشق غذاخوری قند ۱۵۰ کالری دارد). غذاهای دیگری هم وجود دارند که دارای قند پنهان هستند و شاید شما تا به حال از آن اطلاع نداشته اید مثل آب میوه ها، سس گوجه فرنگی، شیرینی ها و نوشیدنیهای انرژی زا.

 

غذاهای حساسیت زا

حساسیت های غذایی اغلب منجر به بیماری های پوستی مثل کهیر، تورم، اگزما و التهاب پوست می شوند. علایم حساسیت های غذایی از خفیف تا شدید متغییر است، می توانید بدون اینکه خود بدانید نسبت به یک ماده یا غذای خاص حساسیت داشته باشید.

 

وقتی نسبت به غذایی حساسیت داشته باشید بدن شما واکنشی برعکس نشان می دهد. به این معنا که مثلاً ملکولهای تخم مرغ یا سویا یا هر ماده دیگری که به آن حساسیت دارید اندام های پوستی را تحریک کرده و پوست شما با ایجاد جوشی یا کهیر از خود واکنش نشان میدهد. حتی یک مولکول کوچک حساسیت زا هم باعث میشود

 

تا بدن از خود واکنش نشان دهد. بسیاری از افراد نسبت به غذاهایی حساسیت دارند که حتی خودشان هم از آن آگاهی ندارند. یعنی غذاهایی را میخورند که سبب کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدنشان شده و علائم خود را به صورت بیماری های پوستی نشان می دهد.

 

اگر میدانید که نسبت به غذایی حساسیت دارید حتی سعی نکنید مقدار هر چند کمی از آن را بخورید، زیرا این کار باعث میشود تا سیستم ایمنی بدن شما حساسی شود و واکنشی های شدیدتری نشان دهد.اگر مطمئن نیستید که نسبت به آن غذای خاص حساسیت دارید یا نه، به طور کل آن را از رژیم غذایی تان حذف کنید،

 

هیچ مشکلی پیش نمیآید! حذف کردن یک نوع غذا از رژیم غذایی تان خیلی بهتر از مبتلا شدن به حساسیت است. بعد از مدتی کم کم غذاهای متفاوت را اضافه کنید و صبر کنید تا ببینید بدنتان چه واکنشی به آنها نشان می دهد، اگر علائم حساسیت آشکار شد آنگاه آن غذا را از لیست برنامه غذایی تان حذف کنید. با انتخاب غذاهایی که به سیستم ایمنی بدنتان آسیبی نمی رسانند زیبایی خود را تضمین می کنید.

 

ورای رژیم زیبایی

از اسید مانتل پوست خود محافظت کنید

به گزارش تالاب کلمه «اسید مانتل » به پوشانندهای طبیعی گفته می شود که از پوست محافظت می کند، این اسید توسط غدد عروقی و چربی دار تولید می شود. پوست سالم اندکی اسیدی است این خاصیت، از پوست در برابر عفونت و رشد باکتریهای مضر جلوگیری میکند.

 

وقتی اسید مانتل از هم گسیخته می شود، پوست در برابر عفونت و آسیبها بی دفاع می شود، بسیاری از پاک کنندهها و مرطوبکنندههای پوست دارای PH، نه یا بالاتر هستند که به پوست خاصیت ارتجاعی میدهد. استفاده بیش از حد از این محصولات PH پوست را از بین میبرد.

 

برای حفظ PH طبیعی پوست، از درمان های ساده ای استفاده کنید که خاصیت اسیدی آن را از بین نبرد با دقت صورتتان را بشویید. از صابونهای ضدباکتری که خاصیت اسیدی پوست را کاهش میدهد بپرهیزید. همچنین هنگام مصرف محصولات آرایشی، مرطوب کننده و پاک کنندهها به PH آن توجه کنید. معمولاً PH این محصولات باید بین ۶ تا ۷ باشد و خاصیت اسیدی کمتری داشته باشند. داشتن PH بالاتر از مقدار گفته شده بستگی به نفع پوست و خاصیت ترمیمی آن دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت