راه هایی برای جلوگیری شکر در غذا

مجموعه : تغذیه سالم
راه هایی برای جلوگیری شکر در غذا

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذا

 

شکر علاوه شیرینی زیاد میتواند مریضی های زیادی را به بار بیاورد برای استفاد کمتر شکر در مطلب راه هایی برای جلوگیری شکر در غذا با سایت تالاب همراه شوید.

 

مصرف شکر می تواند منجر به بیماری های بسیاری در بدن شود و متاسفانه در جامعه کسی به این نکات توجه نمی کند. شاید دلیل بالا بودن آمار بیماری ها همین بی توجهی های ما باشد. این ماده سفید که سبب شیرین شدن خوراکی ها می شود و گاهی هم به سختی می توان آن را کنار گذاشت، سبب از بین رفتن دندان ها، افزایش وزن، دیابت و برخی دیگر از مخاطرات در زمینه سلامت می شود.

 

دانشمندان بر این باورند که بسیاری از ما بیش از اندازه در مصرف این ماده افراط می کنیم و به همین دلیل هم کنار گذاشتن آن برای مان دشوار است.اما خبر خوب آن است که راهکارهای جدیدی توسط پژوهشگران و متخصصین تغذیه پیشنهاد شده که با کمک آنها می توان میزان مصرف شکر را کاهش داد. این راهکارها را با هم مرور می کنیم:

 

صبحانه پر از پروتئین میل کنید

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذاBudgetDirect.au پیشنهاد می کند به جای استفاده از کورن فکس، صبحانه ای با پروتئین فراوان میل کنید. بسیاری از این کورن فلکس ها پر از شکر هستند در حالی که یک املت یا نیمرو علی الرغم دارا بودن حجم کمتر می تواند به شما احساس سیری بدهد.

 

دقیقا بدانید در طول روز چه میزان شکر مصرف می کنید

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذاخوشبختانه اَپ های فراوانی وجود دارند که می توانند میزان شکر دریافتی روزانه شما را اندازه گیری کنند.

 

به عنوان مثال MyFitnessPal یکی از نمونه های خوب است. می توانید از تصویر ماده غذایی که میل می کنید به همراه بارکُد آن با گوشی خود عکس گرفته و این اَپ تمام ترکیبات موجود در آن ماده غذایی به همراه مقدار آنها را برای تان نشان خواهد داد.

 

نوشیدن آب میوه را کنار بگذارید

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذادر واقع با نوشیدن آب میوه تمام شکر موجود در میوه را به بدن خود وارد می کنید و تمام فیبر میوه را به صورت تفاله در دستگاه آبمیوه گیری خود باقی می گذارید. به جای آبمیوه خود میوه یا آب بنوشید و اگر هم از نوشیدن آب تنها خسته شده اید چند تکه پرتقال تازه به آن آب اضافه کنید.

 

ماست میوه ای آماده را با نوع خانگی آن جایگزین کنید

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذاماست های میوه اغلب تا حدود ۲۴ گرم در آنها شکر وجود دارد به همین دلیل هم سعی کنید ماست ساده خریداری کرده و به آن میوه تازه و آجیل بیافزایید.

 

تغییراتی را در دستورالعمل تهیه غذاها به وجود آورید

 

بیشتر دستورالعمل ها شکر ندارند اما در مواردی هم در آنها شکر وجود دارد میزان گفته شده را به نصف کاهش دهید. خودتان با گذشت زمان متوجه تغییرات خواهید شد.

 

متوجه باشید که روی نانی که میل می کنید از چه خوردنی ای می مالید 

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذا

اگر مربا و مارمالات و یا شکلات را روی نان تست خود پخش می کنید و سپس آن را میل می کنید، دست از انجام دوباره این کار برداشته و با کره بادام زمینی و یا تکه های موز که بدون شکر هستند آن لقمه های پرشکر را جایگزین کنید.

 

نوشیدن چای شیرین را برای خود ممنوع کنید

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذایکی از بهترین راهکارها برای کاهش مصرف شکر، نخوردن چای شیرین است. اگر ترک کردن این کار یک دفعه برای تان سخت است با کم و کمتر کردن میزان شکری که به چای می افزایید این عادت را از بین ببرید.چای سیاه با کالری ناچیزی که دارد گزینه بسیار خوب و سلامتی است و می تواند خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. متاسفانه افزودن شکر به این نوشیدنی بسیار مفید تمام اثر آن را از بین خواهد برد.

 

شکردان ها را خالی و هیچ شکری در خانه نداشته باشید.

راه هایی برای جلوگیری شکر در غذااگر در خانه شکر نباشد حتی اگر دلتان هم بخواهد شکر بخورید نمی توانید. توجه داشته باشید هرگز در زمان هایی که گرسنه هستید برای خرید به بیرون از منزل نروید چرا که با این کار چیزهای پرشکر بیشتری را خریداری خواهید کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت