فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

رژیم غذایی برای بیماری ویتیلیگو (لک و پیس)

مجموعه : تغذیه سالم
رژیم غذایی برای بیماری ویتیلیگو (لک و پیس)
مواد غذایی یکی از بخش های مهم زندگی هر فردی است و تنها راه تامین انرژی به شمار می آید. هر کس باید از یک برنامه غذایی سالم و مغذی پیروی کند تا سیستم ایمنی بدن را قوی تر کند و به مبارزه ی کارآمد با بیماری بپردازد.
 
به گزارش تالاب افراد مختلف دستورالعمل های متفاوتی برای درمان این بیماری ارائه می دهند اما هیچ کدام از آن ها به طور کامل عمل نمی کنند، قطعا اگر رژیم درمانی خاصی وجود داشت تا به حال راجع به آن شنیده بودیم.
 
البته با این که هیچ رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که به درمان یا بهبود ویتیلیگو کمک کند اما یک رژیم غذایی مناسب نقش مهمی در کنترل ویتیلیگو دارد.
 
غذاهای فرآوری شده برای این بیماری مُضر است؛ اگر این غذاها به تناوب مصرف شوند نه تنها پاسخ به درمان با تأخیر مواجه می گردد بلکه ضایعات پوستی بیشتر پراکنده می شوند.

 

در زیر غذاهای پیشنهادی و مواد غذایی که باید محدود شدند ذکر شده است:

مواد غذایی که باید مصرف شوند:

غلات: غلات کامل، ارزن، حریره جو، جوی دو سر، برنج و پاستا (غلات فرآوری شده توصیه نمی شوند).

نان ها: فقط نان سبوس دار…….

میوه ها: زغال اخته (البته در این باره اختلاف نظر وجود دارد)، گلابی، گیلاس، موز، آناناس، سیب، انبه، زردآلو، انگور.

 

سبزی جات: گوجه فرنگی، چغندر، هویج، سیب زمینی، خیار، کدو، کدو حلوایی، اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم، سیر، لوبیا، قارچ، پیاز، لوبیای فرانسوی، فلفل قرمز، شنبلیله، شلغم، جعفری، زیره سیاه، فرآورده های سویا، عدس و لپه ها.

نوشیدنی ها: چای کم رنگ بدون قند، 6 تا 7 لیوان آب در روز، عسل همراه با چای سبز با طعم نعنا، آب میوه.

آجیل و خشکبار: مغزهای گردو، بادام، پسته، خرمای سیاه، انجیر و زردآلو.

روغن ها: روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی.

 

سایر موارد: تخمه کدو تنبل، لوبیا، گوشت فقط به صورت آب پز، شکر زرد.

* مقدار زیادی زنجبیل و زردچوبه در غذاها استفاده کنید.

* بهتر است که برنامه غذایی خیلی کم نمک داشته باشید.

* از تابش آفتاب در صبح زود بهره مند شوید تا اشعه ی مفید آن را دریافت کنید.

 

مکمل ها: دانشمندان پی برده اند که بسیاری از افراد مبتلا به ویتیلیگو دچار کمبود فولیک اسید، ویتامین B12، ویتامین C، پانتنوئیک اسید(B5)، مس و روی هستند.

ویتامین B12 و فولیک اسید باید با هم مصرف شوند.

 

آن چه نباید مصرف شود:

– چربی ها، ادویه ها و نمک زیاد
– نان و آرد سفید، غذاهای دودی یا سرخ شده، شکلات، چای پُررنگ، کره و مارگارین، الکل، قهوه، بستنی، خردل، تمبر هندی، نوشیدنی های مزه دار شده.
– ماهی و غذاهای دریایی(در افراد مختلف فرق می کند)

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
فوتبال