مصرف آرد و ادویه‌ جات در تغذیه

مجموعه : تغذیه سالم
مصرف آرد و ادویه‌ جات در تغذیه

نکاتی درباره مصرف آرد و ادویه‌ جات در تغذیه

از گیاهان دارویی می‌توانند به مدت 2 تا 3 سال استفاده نمود و ادویه‌ها را می‌توان حدوداً 4 تا 5 سال بدون هیچ نگرانی نگهداری نمود.

هرگز از آردی که بیشتر از 10 تا 15 ماه از خرید آن می‌گذرد استفاده نکنید و بهتر است بدانید که مدت زمان استفاده از پکین پودر نیز بیشتر از 12 تا 18 ماه نمی‌باشد.

 

مصرف آرد و ادویه‌ جات در تغذیه

 

قرصهای آرام بخش

این قرصهای کوچک برای دردهای سطحی مانند سردرد بکار می‌روند و هیچ فرقی نمی‌کند که آسپیرین باشند یا ایبوبروفین، بلکه باید آنها در ظرفی در بسته و در دمای معمولی اتاق و دور از گرما و رطوبت قرار بگیرند.

حتماً باید به تاریخ مصرف قرصها دقت کنید و قرصهای تاریخ گذشته را دور بریزید، زیرا ممکن است همین قرصها باعث بیماری شوند.

 

قرصهای سرماخوردگی
این قرصها نیز مانند مسکنها باید در محفظه‌هایی در بسته و در دمای اتاق قرار گیرند. شربتهای سرماخوردگی می‌توانند تا شش ماه بعد از گذشتن تاریخ مصرف مورد استفاده قرار گیرند اما باید توجه داشته باشید که رنگ و بوی آنها هیچ تغییر نکرده‌باشد.

سازمان جهانی دارو پیشنهاد نموده است که تمام داروهای از تاریخ گذشته را دور بریزید زیرا ممکن است تاثیرات خود را از دست داده‌باشد.
 

 

مصرف آرد و ادویه‌ جات در تغذیه

 

دهان شویه و خمیر دندان

همیشه سفارش شده است که بعد از خوردن هر غذایی مسواک بزنید. شما می‌توانید از خمیر دندانهایی که چندین سال از تاریخ مصرف آنها گذشته است در صورتی که نور به آنها نخورده باشد استفاده نمایید.

 

هیچ وقت تاریخ مصرف فلوراید موجود در خمیر دندان که از فاسد شدن دندانها جلوگیری می‌نماید تمام نمی‌شود و در صورت گذشتن تاریخ مصرف آن تاثیر خود را از دست نمی‌دهد.

 

اما داستان دهان شویه چیز دیگری است. هیچ گاه از دهان شویه‌های تاریخ گذشته استفاده ننمایید زیرا هنوز مضرات استفاده از دهان شویه‌های از تاریخ گذشته مشخص نشده است.

 

کرم ضد آفتاب
اگرچه بعضی از کرمهای ضد آفتاب تاریخ مصرف دارند اما طبق سازمان جهانی دارو همه محصولات بهداشتی باید طول عمری بالای 3 سال داشته باشند. بعد از آن مواد درون کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل صدماتی که آفتاب به آن می‌زند محافظت نمی‌کند.

 

ژلها و پاک کننده‌های صورت مطابق اصول بهداشتی

ما از این مواد جهت جلوگیری از جرم گرفتگی صورت استفاده می‌نماییم. ژلها و پاک کننده‌ها هیچ تاریخ مصرفی ندارند اما هیچ تضمیتی نیز برای موثر بودن آنها بعد از گذشت 3 سال وجود ندارد.

 

تاریخ انقضاء: آخرین روزی که شما می‌توانید از آن ماده استفاده نمایید.عد از گذشت این روز کارخانه هیچ تضمین در صورت خراب بودن محصول نمی‌دهد.

 

جدیدترین مطالب سایت