فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

نکاتی در مورد تخمه آفتاب گردان

مجموعه : تغذیه سالم
نکاتی در مورد تخمه آفتاب گردان

نکاتی در مورد تخمه آفتاب گردان

 

نکاتی مهم در مورد خواص تخمه افتاب گردان را در قسمت سلامت تالاب بخوانید.

 

تخمه آفتابگردان در حد متعادل مفید است
تخمه‌ آفتابگردان یک تخمه سالم و بسیار لذیذ است؛ که سرشار از چربی‌های مونو اشباع‌نشده، پروتئین، کالری، ویتامین E، سلنیم، B کمپلکس و … می‌باشد.

 

استفاده از تخمه آفتابگردان در حد متعادل، مفید می‌باشد؛ زیرا از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های منحصربه‌فردی تشکیل شده است؛ اما مصرف مقادیر زیادی از آن مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.

 

تخمه آفتابگردان، بسیار چرب است

تخمه آفتابگردان سرشار از چربی می‌باشد که برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی لازم است. همچنین به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب پلی و منو غیراشباع، سطح کلسترول را در محدوده طبیعی حفظ می‌کند و می‌توان آن را در مجموعه چربی‌های مفید قرار داد؛

 

اما چربی‌های مفید هم به علت کالری بالایی که دارند، باعث اضافه‌وزن و چاقی می‌شوند. یک واحد از تخمه آفتابگردان (یک‌چهارم – یک‌هشتم فنجان از تخمه آفتابگردان به صورت پوست‌کنده و یک‌دوم – سه‌چهارم فنجان به صورت با پوست) ۱۶۴ کیلوکالری انرژی دارد. همچنین تخمه‌هایی که در روغن تفت و بوداده باشند، از چربی بیشتری برخوردار هستند.

 

دانه‌های آفتابگردان به طور طبیعی سدیم کمی دارند؛ اما در فرآیند بو دادن و نمک زدن دارای مقادیر فراوانی از نمک می‌شوند و در حقیقت یک‌هشتم فنجان از تخمه آفتابگردان بوداده و نمک‌دار، ۱۷۴ میلی‌گرم سدیم دارد. سدیم زیاد در رژیم غذایی فشارخون را افزایش می‌دهد.

 

تخمه‌های پوست‌کنده، افزودنی‌های ناخواسته

اگر شما تخمه آفتابگردان خام و غیر طعم‌دار را مصرف می‌کنید، از هیچ‌چیز مازاد بر تخمه آفتابگردان در رژیم خود نگران نباشید؛ اما اگر تنها از خوردن تخمه‌های طعم‌دار، بو داده و نمک‌زده احساس رضایت می‌کنید؛

 

بهتر است بدانید به همراه این دانه‌های مفید، مونوسدیم‌گلوتامات و بسیاری دیگر از طعم‌ها و افزودنی‌ها را نیز وارد بدن خود می‌نمایید. بسیاری از افراد نسبت به مونوسدیم‌گلوتامات حساسیت دارند و این ماده با چاقی، سردرد، افسردگی، خستگی، درد قفسه سینه و افزایش ضربان قلب در ارتباط است.

 

 

تخمه آفتابگردان بوداده و نمک‌دار، مضر برای فشارخون

دانه‌های آفتابگردان به طور طبیعی سدیم کمی دارند؛ اما در فرآیند بو دادن و نمک زدن دارای مقادیر فراوانی از نمک می‌شوند و در حقیقت یک‌هشتم فنجان از تخمه آفتابگردان بوداده و نمک‌دار، ۱۷۴ میلی‌گرم سدیم دارد.

 

سدیم زیاد در رژیم غذایی فشارخون را افزایش می‌دهد و ریسک ابتلا به سکته، بیماری‌های قلبی، پوکی‌استخوان، سرطان معده و بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. به این منظور باید از دانه‌های غیر بوداده و غیر نمک‌دار استفاده نمود.

 

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
Xبستن تبليغ
فوتبال