فوتبال
سفارش تبليغات اينترنتي
درمان هموروئيد
مشخصات خودروهای ایرانی و خارجی
تبلیغات متنی
گالری عکس
فوتبال

با این مواد غذایی کنترل استرس خود را در دست بگیرید

مجموعه : تغذیه سالم
با این مواد غذایی کنترل استرس خود را در دست بگیرید

استرس یکی از عادت هایی است که تمام انسان های روی کره زمین در شرایط خاص آن را تجربه می کنند. برای کنترل این استرس چه مواد غذایی را باید مصرف کرد؟

 

استرس احساسی است که زمانی به شما دست می‌دهد، که فشار بیشتر از آنچه شما به آن عادت داشته‌اید برشما وارد شود. زمانیکه شما دچار استرس می‌شوید، بدن شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که سرعت تپش قلب را بالا برده، تنفس شما را سریع‌تر کرده و میزان انرژی بیشتری به شما می‌دهد. بعضی از انواع استرس عادی و حتی مفید بوده و بدون آن شما انگیزه‌ای برای فعالیت ندارید. بعضی ها معتقدند این نوع استرس به انسان کمک کرده و زندگی بدون آن بی معناست. اما اگر استرس بیشتر از توان جسمی و روحی ما باشد و زندگی مارا تحت تاثیر قراردهد، استرس بد یا کاهنده نامیده می‌شود.

 

اگر استرس زیاد برای شما اتفاق بیافتد یا مدت آن طولانی باشد، این نوع استرس می‌تواند از انواع استرس بد باشد. این نوع استرس می‌تواند با سردرد، ناراحتی معده و مشکل در خوابیدن، همراه باشد. همچنین این نوع استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کرده و مبارزه با بیماری‌ها را برای شما سخت نماید. بعلاوه اگر شما هم اکنون به بیماری و یا مشکلی مبتلا هستید ممکن است استرس آن را بدتر نماید. استرس می‌تواند شما را حساس، ناراحت و یا حتی افسرده کند.

 

8 غذای مفید که میزان استرس را کاهش می دهند

دفعه بعدی که احساس فشار و استرس کردید می توانید از این غذاها استفاده کنید. استفاده از این غذاها باعث می شود که شما به حالت عادی خود برگردید.

 

پرتقال

یک پژوهشگر درمانگر آلمانی کشف کرده است که ویتامین ث به کاهش استرس کمک می کند و بعد از یک موقیعت اضطراب آور فشار خون را به حالت عادی باز می گرداند. 

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین به طور متداول می تواند با تامین قند و کربوهیدرات خون در موقعیت اضطراب آمیز استرس را کاهش دهد. این خوراکی بسته ای از بتا کاروتن و دیگر ویتامین ها است و فیبر آن به بدن شما کمک تا چرخه کربو هیدرات را در روندی کند و روان قرار دهد.

 

برگه زرد آلو

برگه زردآلو سرشار از منیزیم است که کاهش دهنده استرس است و به طور طبیعی ماهیچه ها را ریلکس می کند.

 

مغزها

بادام، پسته و گردو سرشار از ویتامین بی و ای هستند که به ریلکس شدن شما کمک می کند. همچنین گردو و پسته فشار خون را پایین می آورند.

 

بوقلمون

بوقلمون حاوی آمینو اسیدی است که ال-تریپتوفان نامیده می شوند. این آمینو اسید سروتونین آزاد می کند که هورمون احساس شادی در مغز است. به همین دلیل اکثر افرادی که بوقلمون مصرف می کنند ریلکس و آرام هستند و یا حتی بعد از خوردن آن احساس خستگی می کنند. ال-تریپتوفان با خاصیت آرامبخشی اش شناخته شده است.

 

اسفناج

کمبود منیزیم می تواند باعث ایجاد سردردهای میگرنی و خستگی و استرس بشود. یک فنجان اسفناج در روز می تواند 40 % از میزان منیزیم مورد نیاز شما را در روز فراهم کند.

 

ماهی قزل آلا

رژیم های غذایی که حاوی اسید های چرب امگا 3 هستند در برابر حمله قلبی از انسان محافظت می کنند. تحقیقی در مورد دیابت و متابولیسم نشان داده است که امگا 3 هورمون های استرس را از اوج گرفتن باز می دارند.

 

آووکادو

چربی های اشباع نشده و پتاسیم در آووکادو به پایین آمدن فشار خون کمک می کنند. بنیاد ملی قلب و عروق و ریه می گوید یکی از بهترین راههای پایین آوردن فشار خون و کنترل استرس رسیدن پتاسیم مناسب به بدن است. ( آووکادو بیشتر از موز پتاسیم دارد.)

 

نکات بیشتری درباره کنترل استرس :

به طور منظم ورزش کنید
صبحانه مقوی بخورید
در طور روز میان وعده های سبکی بخورید که قند خون شما را ثابت نگه دارد. ( زمانی که قند خون می افتد، انرژی ذهنی ، فیزیکی و احساسی کاهش پیدا می کند و استرس افزایش می یابد.)

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

مجردها کليک کنيد
خرید بلبط هواپیما
کتاب کسب و کار
پربیننده ترین مطالب
جدیدترین مطالب امروز
Xبستن تبليغ
Xبستن تبليغ
فوتبال