معایب های مهم لیزر درمانی بدن

معایب های مهم لیزر درمانی بدن

معایب های مهم لیزر درمانی بدن

لیزر برای بدن به دلیل اینکه الکتریسته فراوان وجود دارد میتواند برای بده عیب هایی داشته باشد در ادامه با معایب های مهم لیزر درمانی بدن سایت تالاب را دنبال کنید.

 

لیزر درمانی برای هدف های مختلفی استفاده می شود، از رفع چین و چروک پوست گرفته تا از بین بردن موهای زائد بدن همگی با لیزر انجام می شوند. امروزه لیزر درمانی برای خیلی چیزها از پاک کردن تاتو گرفته تا زیبایی پوست در میان عموم رایج شده است. لیزر درمانی روشی سریع تر، موثر و مطمئن تر از عمل های جراحی به روش سنتی است. اما با این وجود یکسری عوارض جانبی نیز در این روش درمانی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره کرده ایم.

 

عفونت

پاک کردن تاتو با لیزر معمولا باعث ایجاد عفونت در آن قسمت می شود.

 

جای زخم
از بین بردن تاتو با لیزر منجر به ایجاد جای زخم می شود. اما با این وجود این روش از روش های درم ابریژن، سالابریشن (ساییدن پوست با نمک و استفاده از اسید تری کلرواستیک بهتر است.

 

لک
از بین بردن تاتو با لیزر باعث ایجاد هایپوپیگمنتاسیون در پوست می شود. به طوری که قسمت لیزر شده روشن تر از قسمت های دیگر پوست می شود. علاوه بر این لیزر درمانی تاتو منجر به هیپرپیگمنتاسیون نیز می شود که در این حالت پوست قسمت لیزر شده تیره تر از قسمت های دیگر می شود.

 

تیرگی پوست
پاک کردن تاتوهای زیبایی مثل خط چشم، خط لب و ابرو با لیزر باعث می شود پوست این قسمت ها تیره تر شود. و این باعث می شود دوباره دنبال درمان این تیرگی باشید.

 

سوختگی
لیزر درمانی برای از بین بردن جای جوش ها نیز به کار برده می شود. خطر این درمان سوختگی پوست در اثر حرارت بالای لیزر است. فقط متخصصین شایسته و مجرب قادر به انجام این کار هستند.

 

باکتری
لیزر درمانی برای از بین بردن جای جوش ها و چین و چروک ها منجر به عفونت باکتریایی می شود.

 

زخم های سرد یا تاول تبخالی
ری سرفیسینگ پوست از طریق لیزر درمانی باعث ایجاد تغییراتی در پیگمنتاسیون پوست می شود و این منجر به لکه و تغییر رنگ می شود. این روش درمانی به بعضی از مشکلات شدت می دهد. به عنوان مثال ویروس هرپس سیمپلکس که منجر به تبخال در اطراف دهان می شود.

 

بی اثری
لیزر درمانی برای رفع ریزش مو تاثیر زیادی ندارد و یا کول لیزر معمولا در مردان جوان تاثیرگذار است. معمولا لیزردرمانی برای رفع مشکلات مو تاثیرگذار نیست بنابراین بهتر است قبل از آن از قرص های رشد مو استفاده کنید.

 

پوست ضعیف
پوست هایی که در اثر آفتاب آسیب دیده اند را می توان با لیزر درمانی یک لایه پوست دیگر جایگزینش کرد. امااین لایه جدید پوست بسیار آسیب پذیر است و نسبت به عفونت، التهاب و تاول بسیار حساس است.

 

گرانی
به گزارش تالاب این روش درمانی کمی گران است و معمولا تحت پوشش بیمه نیز انجام نمی شوند. بسته به نوع مشکلی که دارید گاهی اوقات لیزر درمانی به چند جلسه هم می کشد.

 

جدیدترین مطالب سایت